خدمات مالی نرم افزار CRM

خدمات مالی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )

بر خلاف مدل کسب و کار های قدیمی، خدمات مالی شامل تبادل مستقیم پرداخت-در برابر-محصول یا پرداخت-در برابر-خدمات

بر خلاف مدل کسب و کار های قدیمی، خدمات مالی شامل تبادل مستقیم پرداخت-در برابر-محصول یا پرداخت-در برابر-خدمات نمی باشند. امروزه، مشتریان منابع مالی خود را برای مراقبت به سازمان دیگری واگذار می کنند- آنها یک بانک خاص، شرکت سرمایه گذاری، یا شرکت بیمه ای را انتخاب می کنند تا مباشر دارایی آنها باشد. در نتیجه، مشاوران امور مالی نسبت به مشاوران سنتی مشتری از الویت های بالاتری بهره می برند.

خدمات مالی CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری )

برای رسیدگی به چالش های خاص بخش مالی طراحی شده است. این ابزار دارای قابلیت های زیر می باشد:

  • کاهش نارضایتی مشتری و افزایش درآمد
  • مدیریت انطباق با قوانین دقیق صنعتی و محدودیت های قانونی
  • جمع آوری ابزارها و دید متفاوت پورتفولیو مشتریان در یک سیستم مرکزی

برای کمک به شما در انتخاب بهترین نرم افزار CRM با خدمات مالی، ویژگی ها و مزایای کلی را در این مقاله با هم مقایسه خواهیم کرد و نکاتی را در مورد ایجاد مشارکت اجرایی و حضوردر مطالعات موردی با موضوع راه حل پیشرو در بازار برای شما ارائه می دهیم.

تعریف خدمات مالی CRM

یک نرم افزار CRM برای موسسات مالی، کوچکتر از نرم افزار CRM سنتی و چند منظوره می باشد. نرم افزار CRM برای موسسات مالی، سیستمی برای مدیریت و ایجاد ارتباط از طریق ابزارهای سازمانی، پایگاه داده های مخاطبین، حساب و گردش کارهای خودکار می باشد. سفارشی سازی راه حل های خدمات مالی برای کاربردهای صنعتی متفاوت می باشد. این نوع راه حل ها بر روی ایجاد گردش کارهای مالی اصلی متمرکز شده اند و یکپارچه سازی با حسابهای مالی (وام ها، خطوط اعتباری، سرمایه گذاری و …) را فراهم می نمایند.

نرم افزارهای مالی CRM بطور کلی دو حالت دارند:

نرم افزاری های CRM برای یک صنعت خاص برای مجهز کردن شرکت های بیمه، بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری و سایر شرکت ها استفاده می شود. این نوع از نرم افزارهای CRM بر طبق کاربری شرکت ها، قابلیت های همه جانبه ای فراهم می کنند، اما شاید ویژگی های پیشرو در صنعت، مانند ماژول های هوش تجاری یا یکپارچه سازی اجتماعی را نداشته باشند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

نرم افزارهای CRM چند منظوره که برای استفاده از گردش کارهای مالی و اتصال به سایر سیستم های مدیریت (back-end) سفارشی سازی می شوند. گاهی اوقات این سفارشی سازی از طریق API ها، فیلدهای سفارشی، برندینگ و … انجام می شود. در سایر موارد، یک شرکت احتمالاً انتخاب می کند تا با یک توسعه دهنده “شریک” خدمات مالی کار کند. به همین دلیل، انتخاب یک توسعه دهنده نرم افزار CRM معروف با یک شبکه مشترک بزرگ، مانند پارس ویتایگر، مفید می باشد.

ویژگی های کلی

سیستم ها بر اساس گزینه های قیمت گذاری، مقیاس، و استقرار از یک توسعه دهنده به توسعه دهنده دیگر متفاوت می باشند، اما بیشتر سازمان های خدمات مالی، برخی یا تمام ویژگی های زیر را احتیاج دارند:

  1. پایگاه داده مخاطب
  2. مدیریت حساب مالی
  3. مدیریت فرصت و سرنخ
  4. مدیریت لیست تماس
  5. قیف های فروش
  6. پیش فاکتور قیمت مشتری
  7. مدل سازی ارتباط
  8. سفارشی سازی گردش کار
  9. تایید KYC (مشتری خود را بشناس)
  10. صورت های مالی یا پیش فاکتورهای یکپارچه سازی شده
  11. تقویم ها و برنامه ریزی
  12. هشدارها و اطلاعیه های خودکار
  13. ابزارهای همکاری داخلی
  14. تحلیل ها، گزارش ها
  15. مدیریت اسناد (سیاست ها، ادعا ها، تضاد ها، فرم های مالیاتی و …)
  16. دسترسی بومی موبایل و رابط وب موبایل

استراتژی ها و کاربردهای کلی

یک نرم افزار CRM خیلی بیشتر از لیست تماس دیجیتال می باشد. این نرم افزار با پیاده سازی ابزارها و داده ها در راه حل خدمات مالی می تواند برنامه های پیچیده کسب و کار را جهت افزایش درآمد و عملکرد رقابتی آسان سازد. بعد از انتخاب یک محصول، شرکت ها می توانند برای افزایش بازگشت سرمایه از استراتژی های زیادی استفاده کنند:

  • استفاده از نرم افزار CRM جهت انجام فرایند های خدمات مالی

اتوماسیون گردش کار یکی از بزرگترین افزونه های با ارزش برای نرم افزار های کسب وکار می باشد، و نرم افزار CRM از این قاعده مستثنی نمی باشد. در بخش خدمات مالی، مدیران می توانند از فیلدهای سفارشی و گردش کارهای قابل برنامه ریزی برای جامعه پذیری سازمانی، مدل سازی پورتفولیو، مطرح سازی ادعاها، و تایید KYC استفاده کنند. بسیاری از نرم افزارهای CRM برای یک صنعت خاص، گردش کارهای از قبل برنامه ریزی شده ای برای قابلیت های کاربردی دارند. این امر به اعضای تیم این امکان را می دهد تا در مدت زمان کمی، وظایف تکراری و روزانه را مدیریت کرده و تعامل بیشتری با مشتریان داشته باشند.

  • سرمایه گذاری بر روی افزایش قابلیت دسترسی

یک سیستم سرمایه گذاری قابلیت دسترسی را به وسیله نمودارهای فروش و مشاهده عملکرد هر یک از کارمندان یا عاملان فروش برای مدیر سیستم، فراهم می کند. توانایی مشاهده فرصت ها، ثبت خطاها در حین انجام کار و پیشینه فرصت های برنده شده به تصمیم گیرندگان کمک می کند تا اهداف مناسب را برای آینده مشخص و نواقص بهره وری را شناسایی کنند. قابلیت دسترسی به سوالات زیر پاسخ می دهد:

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار
  • در حال حاضر چه کار می کنیم؟
  • چه کاری را اشتباه انجام می دهیم؟
  • و چه کاری می توانیم برای بهبود سیستم انجام دهیم؟
  • از تحلیل ها و گزارشات برای افزایش ارزش ارتباط استفاده کنید

ابزارهای تحلیل مانند گزارش های سفارشی و مدل سازی پورتفولیو به شرکت های مالی کمک می کنند تا ارتباطات فعلی خود را به وسیله شناسایی فرصت های بیش خرید و فروش متقابل تقویت کنند. کارمندان همچنین می توانند از این ابزارها برای در نظر گرفتن نقاط خطر ( مانند انتقالات الکترونیکی به سایر موسسات مالی) و بر طرف کردن مشکلات مشتریان استفاده کنند.

  • افزایش توانایی کارمندان با کار کردن بیرون از شرکت و همه کاره بودن

کارمندان در هر صنعتی تمایل روز افزونی به کار کردن بصورت غیر حضوری دارند. شرکت مشاوره IDC  اعلام کرده است تعداد کارمندان غیر حضوری در سال ۲۰۱۵ به ۱٫۳ میلیارد نفر رسیده است. در بخش مالی، کارمندان غیر حضوری اغلب مسئول برگزاری جلسه با مشتریان با اولویت بالا و شرکای کسب و کار، یا مسافرت برای کسب رویداد های حرفه ای می باشند. اما کارایی آنها تنها به دلیل این که بیرون از دفتر هستند، کم می شود. نرم افزارهای CRM مدرن می توانند این کارمندان را با ابزارهای فروش، پایگاه داده های مشتری و از راه دور کنترل نمایند.

چگونه بهترین راه حل را انتخاب کنیم

هدف ما کمک به کسب و کارها جهت برقراری ارتباط با تکنولوژی است که به بهترین نحو نیازهای آنان را مرتفع می سازد. مراحلی که متخصصان و کارشناسان ما طی می کنند تا اهداف سازمان شما را برآورده سازیم به شرح زیر می باشد:

  • جمع آوری اطلاعات مربوط به محصولات
  • بررسی
  • انجام مطالعات موردی
  • تهیه لیست ویژگی ها

ما در گروه فناوری اطلاعات آوب اطلاعات مربوط به محصولات را جمع آوری و در مورد صدها راه حل IT پیشرفته بررسی می کنیم، لیستی از ویژگی ها تهیه کرده، فیلم های آموزشی آماده می کنیم و مقالاتی بر روی وب سایت نرم افزار crm پارس ویتایگر در اختیار شما قرار می دهیم.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه