دیجیتال مارکتینگ

۶ مزیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دنیای بازاریابی از حالت بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، و ارسال نامه به دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی

دنیای بازاریابی از حالت بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، و ارسال نامه به دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) تغییر پیدا کرده است. این تغییر تاکید بر روی مواردی مانند ارتباطات ایمیل، پیگیری وب، پرداخت به ازای کلیک (PPC) و سئو را نشان می دهد. به علت تاثیر بازاریابی دیجیتال در تعامل با مشتری و سرنخ فروش ها از طریق رسانه های موجود، این حیطه به سرعت در حال رشد است. اگر می خواهید در مورد مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ اطلاعات بیشتری داشته باشید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مرتبط با:

نتایج قابل اندازه گیری

با مجله کسب و کار نرم افزار پارس ویتایگر هم‌گام شوید.

هیچ روش موثری برای اندازه گیری تعداد افرادی که بیلبورد یا آگهی شما را مشاهده می کنند، وجود ندارد. با دیجیتال مارکتینگ، شما گزارش های واقعی و ملموسی فراهم می کنید که نتایج دقیق تعداد افرادی که ایمیل باز کرده اند یا بر روی لینک خاصی کلیک کرده اند را نشان می دهند.

انعطاف پذیری

امروره مشتریان به دنبال سفر مشتری سفارشی و خصوصی هستند که با بازاریابی سنتی ، که ماهیت عمومی دارد، به سادگی فراهم نمی شود. دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد تا از علاقه و ترجیحات هر شخص استفاده کنید و پیام بازاریابی مناسبی که آنها دریافت می کنند را به درستی ایجاد کنید. خصوصی سازی ممکن است بزرگترین دارایی دیجیتال و آنلاین مارکتینگ باشد.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

کاهش موانع برای ورود

فعالیت های بازاریابی سنتی با هزینه های زیادی همراه است. بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و آگهی های رادیویی قطعاً ارزان نیستند. ابزار های قابل استفاده در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری هستند، در نتیجه کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ، همگی می توانند از این محصولات برای به دست آوردن مخاطبان خود بهره ببرند.

دستیابی به مخاطبان بزرگتر

به دلیل اینکه دیجیتال مارکتینگ آنلاین است، مخاطبان جهانی و بزرگتری هم به دست می آورد. این در حالیست که با بازاریابی سنتی، شما به یک محدوده جغرافیایی محدود می شوید، دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد تا از طریق رسانه های موثر به مخاطبان بین المللی دسترسی داشته باشید.

بهینه سازی آسان

از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) با گزارش همراه است، اگر شما مواردی را مشاهده کنید که اجرا نشده باشد و تمایل به اجرای آن دارید، به راحتی می توانید به آن اشاره کرده و آن را تغییر دهید. شما می توانید حتی چندین مورد متفاوت را امتحان کنید، اندازه گیری کنید کدام یک از آنها به بهترین شکل کار می کنند، و گزینه ای را انتخاب کنید که تاکتیک اصلی را به سمت جلو پیش ببرد.

بهبود نرخ های تبدیل

به جای اینکه یک مشتری تلفن خود را بردارد یا با خودروی خود به یک فروشگاه برود، می تواند تنها از ایمیل شما با وب سایت شما کلیک کرده و خرید خود را انجام دهد یا به راحتی از منزل خود در مورد سازمان شما مطالب بیشتری یاد بگیرد. در نتیجه تبدیل یک مشتری بالقوه آنلاین به خریدار محصول تنها با یک کلیک امکان پذیر است.

از سایر مزایای دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار
  • استفاده از محتوا برای ارتباط آنلاین با مشتریان
  • پیگیری مشتریان از اولین تعامل و در سرتاسر فرآیند خریدار
  • ارتباط از طریق موبایل با مشتریان
  • شناسایی بازگشت سرمایه و درآمد بالاتر
  • تحلیل و پذیرش آسان
  • وارد شدن در محیط های رقابتی بیشتر

مرتبط با: افزایش سرنخ فروش با بررسی مزایای رقابتی آنلاین

 

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

سه کلید موفقیت دیجیتال مارکتینگ

سوال اصلی آن است که برای داشتن بازاریابی دیجیتال مناسب چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

در اینجا سه کلید موفقیت دیجیتال مارکتینگ بیان شده است:

  • مدیریت ارتباط مشتری پیچیده در تمام کانال های متنوع – هم بازاریابی دیجیتال و سنتی
  • پاسخ و آغاز تعاملات پویا با مشتریان
  • استخراج ارزش از کلان داده ها ( big data ) برای تصمیم گیری بهتر و سریعتر

دیگران در مجله کسب و کار پارس ویتایگر خوانده‌اند : کاهش هزینه تبلیغات گوگل

مرتبط: استراتژی هوشمندانه ترکیب CRM و BI

مدیریت ارتباط با مشتری در تمام کانال ها

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال) و کانال های مرتبط با آن مهم هستند. این کافی نیست که تنها مشتریان خود را بشناسید؛ شما باید آنها را بهتر از سایرین بشناسید، در نتیجه باید در هر زمان و مکانی با آنها ارتباط داشته باشید و بدانید چگونه آنها می توانند پیام های شما را بهتر و بیشتر دریافت کنند. به همین منظور، شما به دیدگاه تلفیقی از ترجیحات و انتظارات مشتری در تمام کانال ها- وب، شبکه های اجتماعی، موبایل، ایمیل، محل فروش و غیره- احتیاج دارید. بازاریابان می توانند از این اطلاعات برای ایجاد و پیش بینی تجارب مشتری ثابت و هماهنگی که مشتریان را در چرخه خرید حرکت می دهد، استفاده کنند. هر چه دیدگاه عمیق تری نسبت به رفتار و ترجیحات مشتری داشته باشید، بیشتر می توانید آنها را در تعاملات پر سود درگیر کنید.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه