حفظ مشتری و CRM

اهمیت حفظ مشتری و ارتقای آن توسط نرم افزار CRM

درست است که یک غریزه طبیعی در کسب و کار ها باعث می شود که آنها به ایجاد

درست است که یک غریزه طبیعی در کسب و کار ها باعث می شود که آنها به ایجاد مشتری های جدید به عنوان یک هدف اصلی بازاریابی و فروش متکی باشند، اما نباید هرگز قدرت بازگشت مشتریان را دست کم گرفت. از آنجا که آنها از قبل شما را می شناسند، بازاریابی می تواند مستقیم تر انجام شود. و هرگاه مشتریان خواستند که به شما برگردند، درآمد بالقوه شما به طور چشمگیری افزایش می یابد. خوشبختانه، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند نقش مهمی در حفظ مشتریان و رشد کسب و کار شما داشته باشد. قبل از مطالعه این مقاله پیشنهاد می کنم مطلب نرم افزار crm چیست را مطالعه نمایید.همچنین خواندن مطالب قبلی پارس ویتایگر که با موضوع حفظ مشتری در وب سایت منتشر گردیده است، خالی از لطف نیست:

شعار ما در مجله کسب و کار پارس ویتایگر، کمک به رشد و ارتقا با ارائه محتوای مفید درباره کسب و کار ها است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه تکنولوژی و سازمانی، فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

تاثیر حفظ مشتری

آمارها و مطالعات زیادی نشان می دهند که حفظ مشتریان فعلی شما تا چه حد می تواند مهم باشد. مطالعه ای برآورد کرده است که به دلیل دانش موجود درباره کسب و کار شما، شما تنها یک پنجم قیمتی که باید برای جذب یک مشتری جدید پرداخت کنید را هزینه می کنید تا مشتری فعلی را حفظ کنید.

به علاوه، گروه گارتنر متوجه شدند که ۸۰ درصد میانگین درآمد شرکت تنها از ۲۰ درصد مشتریان فعلی شرکت نشات می گیرند. در نتیجه، یک افزایش ۵ درصدی در نرخ حفظ مشتری سود را تا ۱۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

اما این آمارها کاملاً ارزش حفظ مشتری را نشان نمی دهند. مشتریانی که بیش از یک بار از شما خرید می کنند بطور فزاینده ای به حامیان برند تبدیل می شوند، و افرادی می شوند که محصول و یا خدمات شما را بدون نیاز به تبلیغ، به دیگران معرفی می کنند. این تبلیغات دهان به دهان می تواند در رشد کسب وکار شما ارزشمند باشد.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

چگونه نرم افزار CRM، حفظ مشتری را ارتقاء می دهد؟

حفظ مشتری

حفظ مشتری

به عبارت دیگر، حفظ مشتری بیشتر از آنچه فکر می کنید، مهم است. اما چطور می توانید اطمینان حاصل کنید مشتریانی که یک بار از شما خرید کرده اند، برای خریدهای مجدد برمی گردند؟ اینجا است که مدیریت ارتباط با مشتری وارد معادله می شود.

کلید این نوع نرم افزار در نام آن می باشد. ویژگی آن ایجاد ارتباط را الویت بندی می کند، ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل را برای کسب و کار آسانتر می کند. در نتیجه، نرم افزار CRM یک هدایت کننده با ارزش برای حفظ مشتری می باشد.

استفاده از مدیریت مخاطب برای حفظ مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت مخاطب شروع می شود. هر کسب و کاری باید پرونده مشتریان و اطلاعات تماس آنها داشته باشد. نرم افزار CRM به شما این امکان را میدهد تا نه تنها این رکوردها را نگهداری و حفظ کنید، بلکه اطلاعات بیشتر (مانند پروفایل اجتماعی با یک آدرس ایمیل جدید) را در صورت وجود اضافه کنید. در نتیجه، شما می توانید پایگاه داده مشتری جامعی ایجاد کنید که مرجعی برای داشتن یک تلاش بازاریابی موفق جهت حفظ مشتری می باشد.

البته، اگر از این پایگاه داده استفاده نکنید، اهمیت کمی خواهد داشت. در اینجا است که بازاریابی ایمیل وارد معادله می شود. با استفاده از نرم افزار CRM خود، شما می توانید ایمیل های مورد نظر را برای بخش بندی پایگاه مشتری خود که مرتبط با آنها و نیازهای شخصی آنها می باشد، ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ و رشد

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

مشتری که قبلاً هدیه خانوادگی از شما خریده است بیشتر از فردی که برای خودش خرید کرده، به دنبال پیام های مختلف می باشد. با استفاده از اطلاعات پروفایلی که در زمان مدیریت مخاطب خود، جمع آوری کرده اید می توانید ایمیل های هدفمندی ارسال کنید که به طور خاص به مشکلات شخصی مشتریان شما اشاره دارند.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

اما استفاده از نرم افزار crm محدود به یکبار ارسال ایمیل تبلیغاتی نمی باشد. در حقیقت، شما می توانید کمپین های رشد ماهرانه ای تعیین کنید تا مشتریان شما در حلقه تلاش های فعلی شرکت شما قرار بگیرند. هر چه شخصاً احساس مشتریان خود را بیشتر در شرکت خود درگیر کنید ( البته، بدون هیچ گونه تحمیلی)، آنها بیشتر به کسب و کار شما بر می گردند.

بطور خلاصه، حفظ مشتری مهم است و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باید بخش مهمی از تلاش های حفظ شما باشد. به لطف مدیریت مخاطبین، ایمیل و رشد ویژگی ها، شما می توانید به مشتریان با روشی هدفمند و خصوصی سازی شده ای دستیابی داشته باشید که آنها را به ادامه تعامل با شما تشویق کند. شما شروع به جمع آوری افراد وفاداری می کنید که حامی برند شما در زندگی شخصی خود باشند. برای یادگیری بیشتر درباره استفاده از نرم افزار CRM جهت افزایش حفظ مشتری خود، با ما تماس بگیرید.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه