نرم افزار CRM برای بخش فروش

مزایای نرم افزار CRM برای کارمندان فروش

عمومآً، مدیران فروش به آسانی فواید پذیرفتن مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) را مشاهده می کنند.

عمومآً، مدیران فروش به آسانی فواید پذیرفتن مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) را مشاهده می کنند. آنها این موضوع را ارج می نهند که در نرم افزار crm داده های فروش بصورت مرکزی ذخیره می شوند، با یک فرمت ساده نمایش داده می شوند، فرایندها و عملکرد کارمندان نظارت شده در نتیجه بهینه سازی فروش فراهم می شود.

پیشنهاد می کنم اگر هنوز اطلاعای در مورد نرم افزار CRM ندارید، قبل از مطالعه ی این مقاله مطلب ” نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ ” را مطالعه نمایید و برای درک هرچه بیشتر قابلیت ها و امکانات نرم افزار CRM برای بخش های مختلف سازمان خود صفحه ” ویژگی ها و امکانات نرم افزار CRM ” را مشاهده نمایید.

و اما درباره فروشندگان؟

فروشندگان اغلب، نرم افزار CRM را به عنوان یک ابزاری مشاهده می کنند که کار بیشتری انجام می دهد و تنها روش برای پیگیری و نظارت کار فروشندگان از سوی مدیران می باشد.

به دلیل اینکه زمان بیشتری برای ورود داده ها در نرم افزار CRM لازم می باشد، فروشندگان فکر می کنند که با این کار، وظیفه فروش آنها بیشتر می شود.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

چرا یک ابزار فروش عالی دست کم گرفته شده است؟

نرم افزار CRM عیناً به افزایش فروش کمک می کند. در سال ۲۰۱۲، Tech News World تحقیقی منتشر کرد و آشکار کرد که بیش از نیمی از کسب و کارها ( ۵۴ درصد) انتظار دارند که با نرم افزار CRM فروش خود را افزایش دهند.

اما، آیا این امر اکنون تحقق یافته است؟

بسیار خوب، آمارها نشان می دهند، “بله”، در سال ۲۰۱۴ یک افزایش ۸۷ درصدی در استفاده از موبایل CRM مشاهده شده که برای فروشندگانی که همواره در حال حرکت هستند جذاب می باشد.

درباره نیازها صحبت کنید، چه چیزی می تواند برای نمایندگان فروش مهم تر از دستیابی به اهداف باشد؟

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

بر طبق تحقیقات گروه Tas، بصورت میانگین ۳/۲ تمام فروشندگان ( ۶۷درصد) سهمیه فروش خود را از دست می دهند.

در همین حال، مطالعه تکنولوژی های Innoppl نشان می دهد که ۶۵ درصد فروشندگانی که از موبایل CRM استفاده می کنند سهمیه فروش خود را به دست آورده اند، و متناوباً ۷۸ درصد آنها که از نرم افزار CRM استفاه نکرده اند به اهداف خود دست نیافته اند.

علیرغم جواب مثبت، به نظر نمی رسد که تمام فروشندگان از ایده معرفی CRM در کارهای روزانه خود شگفت زده شده باشند.

تعداد فروشندگانی که ارزش نرم افزار CRM را بد تعریف می کنند ۸۷ درصد می باشد، زیرا آنها فکر می کنند نرم افزار CRM از سوی مدیران پذیرفته شده است تا فعالیت های آنها را انجام دهد. این ترس باعث می شود که آنها بدون مشاهده ارزش واقعی این ابزار، به درستی از این ابزار استفاده نکنند.

با اینکه فوایدی که نرم افزار CRM برای تیم فروش می آورد ممکن است سریعاً قابل شناسایی نباشد، اگر پیاده سازی به درستی انجام شود باز هم تیم فروش همچنان تاثیر بزرگی بر شرایط دارند.

چرا فروشندگان به نرم افزار CRM احتیاج دارند؟

مزایای نرم افزار CRM برای کارمندان فروش

مزایای نرم افزار CRM برای کارمندان فروش

بدون ترس از ساده گرفتن زیاد، بزرگترین چالشی که فروشندگان مواجه هستند ۱) چگونه سرنخ ها را تعیین و پیگیری می کنید؟ ۲) چگونه فعالیت های فروش را بهینه سازی می کنید؟

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای کارمندان فروش می پردازیم.

مزایای نرم افزار CRM برای کارمندان فروش چیست؟

  1. لذت بردن از یک فضای ذخیره سازی امن

نرم افزار CRM به فروشندگان کمک می کند تا با امنیت و بصورت متمرکز و مرکزی مخاطبین، فرصت های فروش، فعالیت ها و برنامه ریزی ها را در یک مکان ذخیره کنند و امکان دسترسی بدون وقفه به پایگاه داده را از مکان های متعدد فراهم می کند. فقط مطمئن باشید که اطلاعات خود را از دست نمی دهید.

  1. برنامه ریزی و مدیریت زمان مانند یک فرد حرفه ای

نرم افزار CRM به فروشندگان کمک می کند تا برنامه های روزانه و وظایف الویت بندی شده خود را بهینه سازی کرده و تضمین کنند که مشتریان نادیده گرفته نمی شوند و مشتریان بالقوه به موقع ارتباط داشته باشند. در حقیقت، نرم افزار CRM به شما این امکان را میدهد تا فروشندگان زمان بیشتری با مشتریان بگذرانند، که منجر به به بسته شدن معامله و داشتن پایگاه داده قوی از مشتریان می شود.

  1. تهیه گزارش های فعالیت بدون هیچ گونه تلاش و زحمتی

نرم افزار CRM به فروشندگان کمک می کند تا به آسانی گزارش های هفتگی و ماهیانه خود را برای مدیریت فراهم نمایند. فرایند خودکار شده و شفاف می باشد، و تنها با چند کلیک سایرین از آنچه فروشندگان در حال حاضر انجام می دهند، مطلع می شوند.

  1. صرفه جویی در زمان و یافتن فرصت های فروش با ارزش

مدیریت زمان در CRM

نرم افزار CRM به فروشندگان کمک می کند تا داده ها را بخش بندی کرده و فرصت های با ارزش را از طریق انتخاب هایی بر اساس معیارها شناسایی کنند. بدین ترتیب از صرف چندین ساعت انتقال اسناد مختلف، یا گشت و گذار در لیست های نامرتب داده جلوگیری می شود.

  1. به روز بودن در مورد آنچه اتفاق می افتد

نرم افزار CRM برای کارمندان فروش تقویم ها، قالب های سند و یکپارچه سازی ایمیل به اشتراک گذاشته شده ، متحد کردن تمام اعضای تیم و به روز نگه داشتن همه را پیشنهاد می دهد. به اشتراک گذاری مسیرها و فرایندهای فروش به فروشندگان این امکان را می دهد تا بهترین کار را مشاهده کنند. نرم افزار CRM برای کارمندان فروش همچنین ارتباط بین فروشندگان و مدیر فروش را افزایش می دهد.

  1. آشکار سازی به موقع برای فروش جدید

با پیگیری تمام ارتباطات با مشتریان، نرم افزار CRM به فروشندگان کمک می کند تا بدانند مشتریان دقیقاً چه زمانی نیاز دارند تا با آنها تماس گرفته شود. به عنوان مثال، برای جایگزینی محصول، تمدید قرارداد، و یا برای بیش فروشی یک محصول یا سرویس جدید. این قابلیت شانس موفقیت در فروش های شما را افزایش می دهد.

  1. ساده سازی و خودکارسازی چرخه فروش

نرم افزار CRM برای کارمندان فروش به ساده سازی کل چرخه فروش کمک می کند، که منجر به بسته شدن معاملات در پایپ لاین فروش خود و کمک به اعضای تیم جهت سریعتر رسیدن به هدف می شود. از آنجا که پردازش سفارش و تهیه پیش فاکتور در نرم افزار CRM برای کارمندان فروش خودکار می باشد، تیم فروش می تواند هزینه ها را کاهش داده و درآمد فروش را افزایش دهد.

  1. شناخت آنچه واقعاً مشتریان می خواهند

از آنجا که تمام داده های مشتری محور در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ذخیره می شود، نرم افزار CRM به فروشندگان کمک می کند تا در زمان مناسب نیازهای مشتریان را تحلیل کرده و حتی مشکلات آنها را پیش بینی کنند. تمام این موارد رضایت مشتری را افزایش می دهد و وفاداری و میزان سود بالاتر را تضمین می کند.

  1. کاهش وظائف

نرم افزار CRM با کاهش و حتی حذف برخی از فعالیت های تکراری که زمان بر می باشند اما سود آوری کمی دارد، تیم فروش را از اکثر وظائف آزاد می کند. CRM جزئیات محصولات و قیمت را ذخیره می کند، یادآوری های مربوط به فعالیت ها را انجام می دهد، فروشندگان را در هر مرحله از پایپ لاین فروش هدایت می کند.

  1. ذخیره سرمایه و صرفه جویی در هزینه ها

نرم افزارهای CRM ارزان نیستند اما واقعاً به شما کمک می کنند تا در پول و سرمایه خود صرفه جویی کنید! نرم افزار CRM به فروشندگان کمک می کند تا خطاها را کاهش دهند (به عنوان مثال، برای پیش فاکتو ها). تلاش و هزینه مرتبط با تصحیح این خطاها ممکن است بالاتر باشد. به دلیل قابلیت های نرم افزار CRM برای کارمندان فروش اطلاعات جدید می توانند با امنیت در سیستم ذخیره شوند.

نتیجه گیری

بطور خلاصه، ترکیب فروشندگان و نرم افزار CRM به راحتی به بار نمی نشیند، اما هر چه بیشتر این دو با یکدیگر باشند و با مزایای crm بیشتر آشنا باشید، جذابیت بین آنها قوی تر می شود.

اگر این اتحاد پذیرفته شود و به درستی کار کند، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) عملکرد تیم فروش را افزایش خواهد داد، و به فروشندگان کمک می کند تا در ۴ حیطه ای که برای آنها مهم می باشد کار کنند.

جستجو ، مرتب سازی و تعیین بهتر سرنخ ها

پیگیری فرصت های فروش به صورت سیستمی و به موقع

الویت بندی و استدلال فعالیت های پیگیری شده

افزایش نرخ دستیابی سریعتر به هدف

پیشرفت های که CRM به ارمغان می آورد، بدون تلاش، درک و شناسایی از طرف فروشندگان محقق نمی شود. فروشندگان باید بدانند که به روز رسانی نرم افزار CRM برای موفقیت آنها ضروری می باشد.

همچنین، تیم های فروش به همگام سازی فعالیتهای خود و مبدا قرار دادن آنها برای بهترین عملکرد ها نیاز دارند. این امر امکان اشتراک گذاری بهتر اطلاعات را مهیا می سازد و  کار کردن موثرتر با نرم افزار CRM برای کارمندان فروش را امن می کند.

به علاوه، تیم های فروش باید ایده هایی را در آغوش بگیرند که با ثبت تمام فعالیت ها و دنبال کردن روال عادی فروش موجود، آنها را بیشتر به اهداف فروش نزدیک کنند. همچنین شناخت این امر مهم است که فروشندگان تمایل دارند تا با توانایی به روز رسانی و به اشتراک گذاری جدیدترین اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی- همگی در مکانی که به راحتی قابل دسترسی باشند- بهره وری را بالا ببرند.

و بلاخره، نرم افزار CRM برای فروشندگان پویایی را افزایش می دهد، زیرا پایگاه داده و تمام فعالیتهای مرتبط با کارهای شما می توانند در چندین دستگاه و از مکان های مختلف در دسترس باشند.

در نتیجه، تجارب شما در کار کردن تیم های فروش با نرم افزار CRM چگونه می باشد؟ آیا شما پاسخ های دیگری به سوال: “چرا فروشندگان به CRM احتیاج دارند” دارید؟

لطفاً دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

و اگر دوست دارید بیشتر در این باره بدانید که چگونه نرم افزار CRM به کسب وکار شما کمک می کند، می توانید در قسمت مقالات مدیریت ارتباط با مشتری در مورد نرم افزار CRM اطلاعات بیشتری کسب نمایید و یا اگر تمایل دارید با مشاوران نرم افزار CRM ما تماس بگیرید.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه