CRM در گمرک

نقش نرم افزار CRM در تعالی گمرک

نرم افزار CRM چگونه می تواند باعث تعالی گمرک شود؟ تحقیقات اخیر نشان می دهد که افزایش بهره

نرم افزار CRM چگونه می تواند باعث تعالی گمرک شود؟

تحقیقات اخیر نشان می دهد که افزایش بهره وری فرآیند ها و فناوری های موازی در یک کشور می تواند هزینه های داخلی و عدم کارایی سیستم ها را کاهش داده و سرعت روند معاملات و درآمدزایی را افزایش می دهد که همین عامل باعث ارتقاء جایگاه کشور ها در بازارهای جهانی می شود. علاوه بر این، باید در نظر داشت که مسئولان بایستی مدیریت امنیت و خطر را برای شناسایی فعالان اقتصادی مجاز ( AEO )  ارتقاء بخشیده و برای فعالان خصوصی که بر طبق استانداردهای امنیتی و تعهدات مالیاتی و گمرکی کار می کنند، گواهی بین المللی صادر نمایند.

اما در این میان، اغلب دولت ها، از کارمندان، متخصصان، منابع و یا حتی ارتباطات بین سازمانی مناسبی بر خوردار نمی باشند تا بتوانند راه حل هایی که به آنها اجازه ترخیص سریع کالا از گمرک را می دهند، اجرا نمایند. بسیار واضح است که در این راه، دولت ها با چالش های جدی در حیطه فعالیت های غیر قانونی که برای روند های تجاری خطرناک می باشد، مواجهه هستند.

با توسعه فناوری های نوین، بسیاری از کشورها پیشرفت قابل توجهی در زمینه مبادی ورودی خود  ایجاد کرده و پروژه های زیادی برای تسریع و تسهیل فرآیند های کاری و حمل و نقل در این گذرگاه ها ایجاد و سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش زیر ساخت ها، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و خدمات رسانی به متقاضیان در این گذرگاه ها تخصیص داده اند. بدیهی است که اولین فاز اجرایی این پروژه، طراحی امکانات پیشرفته جهت افزایش سرعت اجرای فرآیند ها و روند های کاری در گمرک می باشد.

اجرای ۶ فرآیند کلیدی در حدود ۸ دقیقه !!  

شاید در ابتدا این جمله شعار گونه به نظر برسد ولی، با استفاده از برنامه های بین المللی حمل و نقل کالا که فرایند های گمرک را استاندارد سازی کرده و از سیستم های کامپیوتری برای پیاده سازی سیستم بدون کاغذ استفاده می کند، بهره می برد.

از سیستم هایی که می توانند به مدیران و کارکنان گمرک خدمات بسیاری ارائه نمایند نرم افزارهای CRM ( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ ) می باشند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ابزارهای نرم افزار CRM برای تعالی گمرک چیست؟

برخی از ابزار های نرم افزار CRM که می تواند منجر به تعالی گمرک شود به شرح زیر می باشد:

  • ایجاد یک پایگاه داده کامل در مورد پرونده های موجود جهت حفظ و نگه داری پیشینه عملکرد سازمان و سوابق ارتباطات بین سازمان و مراجعه کنندگان و کاهش زمان انتظار در گمرک
  • نظارت بر روند عملکرد کارکنان و مراجعه کنندگان از طریق بررسی گزارش ها، نمودارها و پایپ لاین های موجود در نرم افزار CRM
  • تسریع و تسهیل فرایند سازی روند ها در کل سیستم
  • سیستم مدیریت گردش کار جهت سیستماتیک شدن فرآیندهای سازمان
  • کارتابل مجزا برای تمامی کاربران با قابلیت ارجاع امور، وظایف، رویدادها و… به پرسنل
  • پیگیری غیر حضوری مراحل کار توسط مراجعه کنندگان با استفاده از پورتال مشتری و سیستم ارسال تیکت
  • و…

در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۷۵ درصد توافقات تجاری بین شرکت هایی که باید برای انجام معاملات خود با گمرک Paso Canoas  همکاری می کردند با هزینه های تجاری بالا و زمان انتظار طولانی مدت مواجهه می گردیدند که به مرور زمان باعث افزایش نارضایتی شرکت ها گردید. در پی افزایش این نارضایتی ها، مسئولان این گمرک تصمیم گرفتند تا با استفاده از استراتژی های جدید، رضایت مراجعه کنندگان خود را جلب نمایند.

آنها با استفاده از نرم افزار CRM و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط برای کارمندان خود توانستند حجم صادرات و فرایندهای ترانزیت خود را افزایش داده و در عوض زمان عبور کالا و هزینه های ناشی از عدم ارسال به موقع کالا را،  برای شرکت ها کاهش دهند.

نرم افزار CRM  صرفا یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیست، با استفاده از زیر سیستم هایی مانند اتوماسیون اداری و سیستم مدیریت گردش کار و قابلیت های فراوان جهت سفارشی سازی، سازمان هایی مانند گمرک می توانند تمام نیاز های یک مجموعه را در یک نرم افزار یکپارچه و غیر جزیره ای به مشتری ارائه دهند.

برای مشاهده دمو نرم افزار پارس ویتایگر کلیک کنید

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه