تجربه کاربر ux

تجربه کاربر و ۵ نکته که باید درباره آن بدانید

مشکلات و شکایاتی که در مورد بسیاری از پروژه های تجربه کاربر می شنویم اغلب به دلیل این

مشکلات و شکایاتی که در مورد بسیاری از پروژه های تجربه کاربر می شنویم اغلب به دلیل این است که نقش تجربه کاربر ( UX ) در کسب و کار به درستی درک نشده است.

در ادامه 5 مورد که همه باید درباره کار با تجربه کاربر ( UX ) بدانند، بیان شده است:

تحقیق در مورد تجربه کاربر ضروری است

اولین مانع برای بسیاری از پروژه های UX ، افرادی در شرکت هستند که فکر می کنند  آنها در حال حاضر کاربر را کاملا می شناسند.

ابتدا باید با کاربران صحبت کنیم تا یک پروفایل در ارتباط با استفاده از محصولات ایجاد کنند و در مورد نحوه تعامل با شرکت صحبتی نداشته باشند. تحقیق بازار درباره روندهای گسترده درباره مشتریان و آنچه آنها تمایل به خرید دارند می باشد؛ تحقیق تجربه کاربر درباره رفتارهای فردی کاربران در زمان استفاده از یک محصول می باشد. این موارد متفاوت می باشند، و بدون صحبت با کاربران، نمی توانیم بدانیم چگونه آنها محصول را مشاهده کرده یا یکی از کاربرانی که نیاز داریم را توسعه دهیم.

تحقیق تجربه کاربر

تجربه کاربر تمایل به تکرار شدن دارد

فرآیند تکرار طراحی تجربه کاربر

فرآیند تکرار طراحی تجربه کاربر

برای ایجاد محصولات بهتر، باید تغییرات زیادی ایجاد و آنها را امتحان کنیم. سپس تغییراتی که تمایز و تفاوت کافی ایجاد نمی کنند را حذف کنیم.  این کار را تا زمانی انجام می دهیم که در نهایت محصولی داشته باشیم که به طور قابل توجهی بهتر از محصولات قبلی یا پیشنهادات رقبا باشند. مدت زمانی طول می کشد تا همه چیز به حالت عادی خود برگردد اما طی کردن این مراحل نیز بسیار ضروری می باشد.

نمی توانیم روندکار را به شما نشان دهیم

همواره بخاطر داشته باشید که تجربه کاربر یک روند "تک سایز" نمی باشد. متاسفانه، این عملکرد می تواند برخی از مشتریان را منحرف کند و در برخی موارد حتی ممکن است خود مشتریان  از ابتدا یک روند ثابت بخواهند.

شما احتیاج دارید که چند گام به عقب برگردید و بررسی کنید که هر فرایند باید به نوعی منحصر بفرد باشد، بدین ترتیب هر محصول باید به نوعی منحصر بفرد باشد و اساس کار هر کاربر نیز باید به نوعی منحصر بفرد باشد. مشتریان شما واقعاً فرایند استانداردی نمی خواهند، آنها تنها فکر می کنند که چه کاری انجام دهند و شما احتمالاً مجبور هستید که آنها را از ایده هایشان جدا کنید.

بله، ما باید آزمایش کنیم

اگر شما محصولی می خواهید که کاربران بسیار دوست داشته باشند، مجبور به تست کردن آن هستید. این کار ممکن است زمانبر باشد اما تنها روش برای  تضمین این است که به سمت مسیر درستی پیش می روید.

موارد تجربه کاربر

موارد تجربه کاربر

تجربه کاربر فراتر از قابلیت استفاده می باشد.

قابلیت استفاده مهم است، اما تجربه کاربر فراتر از قابلیت استفاده می باشد. قابلیت استفاده حداقل ملزومات محصولی که منتشر شده است را برآورده می سازد؛ تجربه کاربر شامل موارد دیگری نیز می باشد که بین "کار می کند" و "عالی کار می کند" تفاوت ایجاد کرده است.

ثبت دیدگاه