راه اندازی یک کسب و کار مستقل و موفقیت در آن چیزی است که اکثر ما به دنبال آن هستیم و بر این باوریم رشد و پیشرفت یعنی افزایش فروش محصول و یا خدمات. با شناخت این نیازها همیشه یک قدم از مشتری جلوتر هستید. البته استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در این مسیر می تواند کمک بزرگی برای کسب  وکارها باشد.

نکات مهم برای سبقت از نیازهای مشتری

۱. راه اندازی سیستم پاداش منحصر به فرد برای خود

اگر میخواهید سرویس دهی به مشتریان خود را بیش از یکبار و بصورت مداوم و مستمر انجام دهید ابتدا باید انگیزه ای برای بازگشت آنها بسوی خودتان ایجاد کنید. برای اینکار میتوانید از یک سیستم پاداش دهی منحصر به خودتان استفادهکنید که با فناوری های مورد استفاده تان مطابقت داشته باشد. اینکار را می توانید به سادگی بوسیله یک کارت ویزیت امتیازدار انجام دهید.
همچنین شما می‌توانید یک پایگاه اطلاعات اختصاصی و  به روز شده از مشتریان، تلفن‌های آن‌ها و آخرین خریدهایشان ایجاد و از آن برای طراحی سیستم پاداش خود بهره ببرید.
ایجاد یک نقطه کانونی برای خرید مشتری در سیستم شما، باعث تشویق مشتری به بازدیدهای مجدد و به دنبال آن مراجعه های بعدی او خواهد شد.

۲. شناخت کامل و دقیق از نیازهای مشتریان

این بخش خصوصا در کسب و کارهای خدماتی بسیار اهمیت دارد. باید بتوانید نیازهای مشتریان را شناخته و مانند یک همراه خوب و همیشگی، نیازهایشان را در زمان مناسب به آنها یادآوری کنید.
🔺به عنوان مثال یک شرکت تازه تأسیس در حوزه خدمات اصلاح چمن و فضای سبز را در نظر بگیرید:
نیاز اولیه مشتریان این شرکت، اصلاح و رسیدن به چمن و فضای سبز شرکت یا منزل است؛ اما نیازهای مهم‌تر مشتریان می‌تواند مواردی از قبیل محوطه‌سازی، تکثیر و یا کود دادن گیاهان باشد.
🔺مثال دوم سالن آرایش و زیبایی که به تازگی کار خودش را شروع کرده است:
یک ایده ساده و اولیه، ایمیل‌های تبلیغاتی روی گوشی مشتریان برای مواردی از قبیل آرایش‌های جدید، رنگ موهای تازه و…
از این نترسید که مشتریان برای استفاده خدمات شما، زمان زیادی را درخواست می‌کنند، چراکه زمان زیادی طول می‌کشد که آن‌ها متوجه این نکته شوند که شما علاوه بر خدمات اولیه، نیازهای آنان را به درستی درک کرده اید.

۳.درخواست انتقادات و پیشنهادات از مشتریان خود

گرفتن بازخورد از مشتریان در گسترش کسب و کار شما و به تبعیت از آن، افزایش فروش شما تاثیر بسزایی دارد. اینکار را می توانید به روش های متفاوتی نظیر نظرسنجی های کاغذی همراه با محصولات و یا نظرسنجی در صفحه های اجتماعی انجام دهید.
به جای حدس زدن و گمان کردن، از مشتریان خود مستقیم بخواهید از شما انتقاد بکنند و به شما پیشنهاد بدهند. مطمئن باشید آن‌ها از این روش، احساسی خوبی را تجربه می‌کنند.

توجه داشته باشید موارد فوق الذکر تنها سه مثال از انبوه روش هایی است که به شما در شناخت بهتر نیاز مشتریان و درنتیجه افزایش فروش کمک میکنند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه