پاسخگویی به تماس های مشتریان در هر سازمان و یا شرکت، یکی از مهمترین بخش ها محسوب می شود. چرا که ارتباطی مستقیم با بهبود سطح خدمات به مشتریان و در نتیجه افزایش درآمد دارد. با توجه به این نکته که سیاست های کاری به سرعت در حال تغییر و تحول اند، شرکت های مختلف می بایست از فناوری های روز دنیا به منظور بهبود ارتباطات و افزایش رونق کسب و کار خود استفاده کنند.

۱..همیشه مشتری در اولویت است اما…

پاسخگویی و خدمت به مشتری از مهمترین اصول در هر کسب و کاری به حساب می آید، اما دلیل اینکه تنها تعداد کمی از سازمان ها و شرکت ها در این امر موفق بوده اند چیست؟ علت را می بایست در سیاست کاری مدیران جستجو کرد. برخی مدیران تنها به تعیین مدیر بخش خدمات و امور مشتریان و  تعیین چند کارمندان برای او اکتفا می کنند. اما اینکار به تنهایی متضمن موفقیت آنها نخواهد بود.

نکته ایی که اغلب نادیده گرفته می شود، اهمیت حضور دائمی و مستمر یک مشاور در کنار مدیر است. این امر موجب پیشرفت بیش از پیش مدیر در مشتری مداری و سایر امور مرتبط با بازاریابی، فروش و برندینگ خواهد شد.

۲.کارکنان لایق و مناسب را استخدام کنید!

کارکنان می بایست با فناوری‌ها، اصول ارتباطات و مشتری مداری به خوبی آشنا بوده و بتوانند جایگاه شرکت را در ذهن مشتری بالا و بالاتر ببرند.

با توجه به روند سریع تغییرات و پیشرفت در کسب و کار و شیوه های ارتباط با مشتری، میزان تخصص و تبحر کارمندان اهمیت بسیار دارد. کارمندان با هوش خود را شریک در سود و زیان مدیر و شرکت دانسته و تمام تلاش خود را برای به روز رسانی و تکمیل اطلاعات خود به منظور بهبود روند کار می کنند. در غیر اینصورت فرایند کاری دچار رکود گردیده و دیر یا زود شرکت در سراشیبی نزول و نابودی قرار خواهد گرفت.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

🔴توجه داشته باشید که لازمه شناسایی میزان مهارت کارکنان، بهره گیری از تجربیات و توانایی های یک مشاور زبردست می باشد.

۳.نظارت بر فعالیت‌های بخش ارتباط با مشتریان

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، لازمه موفقیت مدیران در هر کسب و کاری ارتباط هر چه بهتر و موثرتر با مشتریان است. از اینرو مدیر هر شرکت و یا سازمان می بایست نظارتی دقیق و تاثیرگذار بر بخش ارتباط با مشتریان شرکت و یا سازمان داشته باشد. با اینکار می تواند بازخورد مشتریان را بررسی کرده و شرکت را در مسیر موفقیت و پیشرفت هرچه بیشتر هدایت کند. البته باز هم تاکید می گرددکه حضور مشاوری با تجربه در کنار مدیرعامل جهت موفقیت امری الزامی است.

۴.تعیین اهداف

اهداف صحیح می‌تواند عامل مهمی در پیشرفت شرکت و تشویق کارکنان و کارمندان به عملکرد بهتر باشد؛ این اهداف هرچند هم کوچک باعث ایجاد دلگرمی کارکنان شده و مشوق آنها در بهبود روند کاری خواهد بود. با اینکار کارمندان تعهد بیشتری نسبت به مدیر و محیط کاری خود احساس کرده و از این طریق می توان انتظار پیشبرد هر چه بیشتر اهداف کسب و کار از طریق آنها را داشت.

این راه حل نه تنها برای کارمندان شما مفید خواهد بود بلکه می توان این ذهنیت را در مشتریان نیز ایجاد نمود و از این طریق ضمن جذب مشتری بیشتر، مشتریان موجود را هم به مشتریانی دائمی تبدیل نمود. زمانیکه مشتری خود را در منافع شرکت شریک احساس کند خود تبدیل به کارمندی متعهد و پیگیر برای شما خواهد شد که می تواند مشتریان بیشتری را وارد کسب و کار شما کند و حتی در اینکار از خود شما و کارمندانتان هم پیشی بگیرد. چرا که تایید شما توسط یک مشتری مهر تاییدی خواهد بود بر کیفیت محصول و خدمات شما.

حال اینکه شما چه اهداف و جوایزی برای کارکنان و مشتریانتان ایجاد می کنید به خود شما و کسب و کارتان بستگی خواهد داشت.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

۵.مشتریان قابل اعتماد

شرکتی موفق خواهد بود که مشتریانی ثابت و دائمی داشته باشد. اینگونه مشتریان وفادار و قابل اعتماد بوده و شما را حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی تنها نمی گذارند و همواره گردش مالی مؤثر برای شما و شرکتتان به ارمغان می‌آورند. اما پرسشی اینجا مطرح می‌شود که با چه تکنیک‌هایی مشتریان قابل اعتمادمان را بشناسیم و از آن‌ها حفاظت بکنیم؟

👈یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها، ایجاد ارتباطی سازنده و پیوندی عمیق میان مدیرعامل و کارکنان شرکت و یا سازمان آنهم از طریق مشاوری خبره و متخصص است.

با توجه به تمامی نکات ذکر شده می توان اینگونه نتیجه گرفت که دلیل بسیاری از مشکلات شرکت ها و یا سازمان ها عدم شناخت کافی از تمامی زوایای آشکار و پنهان هر کسب و کار است. یک مشاور متخصص، با تجربه و متعهد شما را در شناخت این زوایا یاری کرده و مسیری مطمئن برای دستیابی به اهدافتان پیش روی شما قرار خواهد داد. دیگر نیازی نخواهد بودکه افکار خود را درگیر تمامی مسائل نمایید و یا با بروز هر اتفاق غیر منتظره ای نگران ایجاد مشکل در روند کاری خود باشید. حضور یک مشاور در کنار مدیر ضامن بقای کسب و کار و بهبود رند کاری خواهد بود. پس چنانچه هنوز مشاوری در کنار خود ندارید، دست بکار شوید!

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه