اصول تجربه مشتری

اصول تجربه کاربر

تجربه کاربر ( UX ) که می توان آن را به عنوان تجربه مشتری هم در نظر گرفت،

تجربه کاربر ( UX ) که می توان آن را به عنوان تجربه مشتری هم در نظر گرفت، بر روی داشتن درک عمیق از کاربران، آنچه آنها احتیاج دارند، آنچه آنها ارج می نهند، توانایی ها و همچنین محدودیتهای آنان متمرکز شده است. تجربه کاربر اهداف کسب و کار و مقاصد گروه مدیریت پروژه را نیز در نظر می گیرد. بهترین شیوه های تجربه کاربر ( UX )، ارتقای کیفیت تعامل کاربران، مشاهده محصول شما و خدمات مرتبط با آن را ترویج می کند.

عوامل تاثیرگذار بر تجربه کاربر

عوامل موجود در مرکز UX تضمین می کند که کاربران ارزشی که شما برای آنها فراهم کرده اید را به دست می آورند. پیتر مورویل تجربه کاربر خود را بصورت یک نمودار به شکل زیر نشان داده است.

تجربه مشتری

وی متذکر می شود که برای ایجاد تجربه کاربر با مفهوم و با ارزش، اطلاعات باید دارای خصوصیاتی به شرح زیر باشند:
⦁ مفید: محتوای شما باید اصل باشد و نیازی را برآورده سازد
⦁ قابل استفاده: سایت باید برای استفاده آسان باشد
⦁ مطلوب: تصویر، هویت، نام تجاری، و سایر عوامل طراحی باید احساسات و قدردانی را بر انگیزد.
⦁ دست یافتنی: محتوا به قابلیت حمل و نقل و استقرار نیاز دارد
⦁ قابل دسترس: محتوا باید در دسترس افرادی که توانایی ندارند باشد.
⦁ معتبر: کاربر باید اعتماد کند و به آنچه شما می گویید اعتقاد داشته باشد.

حیطه های مرتبط با ایجاد تجربه کاربر

UX یک فیلد در حال رشد است که همواره در حال تعریف می باشد. ایجاد یک طرح کاربر محور موفق شامل اصول تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) می باشد که در ادامه بیان شده اند:
مدیریت پروژه بر روی برنامه ریزی و سازمان دهی یک پروژه و منابع آن متمرکز شده است. مدیریت پروژه شامل شناسایی و مدیریت چرخه عمر مورد استفاده، اعمال آن برای فرایند طراحی کاربر محور، فرمول سازی تیم پروژه، و راهنمایی موثر تیم از طریق فازها تا زمان تکمیل شدن پروژه می باشد.
تحقیق کاربر (User Research ) بر روی درک رفتار کاربر، نیازها، و انگیزه ها از طریق تکنیک های مشاهده، تحلیل وظایف، و سایر اصول بازخورد متمرکز شده است.
ارزیابی قابلیت استفاده بر روی این متمرکز شده است که چگونه کاربران می توانند به خوبی یاد بگیرند و از یک محصول برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند. همچنین ارزیابی قابلیت استفاده به این مسئله اشاره می کند که چگونه کاربران راضی با آن فرایند همراه می باشند.
تمرکز معماری اطلاعات (Information Architecture) بر روی این مسئله است که چگونه اطلاعات برای کاربر سازماندهی، ساخت یافته و نمایش داده می شوند.
طراحی رابط کاربری بر روی پیش بینی آنچه کاربر احتمالاً باید انجام دهد، متمرکز شده است و تضمین می کند که این رابط عواملی دارد که به آسانی در دسترس، قابل درک و قابل استفاده می باشند. طراحی تعامل (IxD ) بر روی ایجاد ارتباط بین سیستم های تعاملی با عملکردهای متفکرانه متمرکز شده است. طراحی بصری یک رابط زیبا و دلپذیر را تضمین می کند که موازی با اهداف برند می باشد.
استراتژی محتوا بر روی نوشتن و گردآوری محتوای مفید توسط برنامه ریزی، ایجاد، ارائه و تدبیر پشت آن متمرکز شده است. قابلیت در دسترس بودن بر روی این متمرکز شده است که چگونه فرد بدون مهارت و تجربه به سایت، سیستم یا اپلیکیشن دسترسی داشته باشد یا از آن بهره ببرد.
تحلیل وب بر روی جمع آوری، گزارش و تحلیل داده های وب سایت متمرکز شده است.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه