راه های افزایش فروش با crm

رمز و رازهای افزایش فروش با نرم افزار CRM

هدف هر کسب و کار ایجاد و حفظ مشتریان می باشد، در نتیجه بسته شدن فروش ها یک

هدف هر کسب و کار ایجاد و حفظ مشتریان می باشد، در نتیجه بسته شدن فروش ها یک بخش ضروری برای کسب و کار می باشد. اگر شما با راه حل مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) ، تماس هایی داشته باشید اما این افراد هرگز از شما خرید نکنند، شما نرم افزار CRM دارید که با مشتریان بالقوه خالی پر شده اند. در این مقاله، چهار روش برای ارتقای نرخ بسته شدن با استفاده از نرم افزار CRM را یاد می گیرید.

سرنخ های شما از کجا آمده اند؟

آیا برای مخاطبان مناسب خود، کمپین های بازاریابی ارسال کرده اید؟ در توزیع کمپین های تبلیغاتی به طیف گسترده ای از مخاطبین خود یک شبکه بزرگ را تعیین کرده اید، اما آیا واقعاً سرنخ های که می خواهید را به دست آورده اید؟ چگونه این سرنخ ها درباره کسب و کار شما اطلاعات به دست آورده اند، و کجا اولین تماس را با شما برقرار کردند؟ با این اطلاعات، شما می توانید درک بهتری از سرنخ هایی که تبدیل کرده اید و آنهایی که می توانید حذف کنید، داشته باشید. ممکن است فهمیده باشید که سرنخ های به دست آمده از وب سایت شرکت نسبت به مخاطبان مستقیم بیشتر به فروش های بسته شده تبدیل شده اند زیرا آنها ابراز علاقه کرده و شرکت شما را از طریق جستجوی آگاهانه پیدا کرده اند و باعث افزایش درآمد شما گشته اند.

تعامل با سرنخ ها

تعامل با مشتری

اگر شما از کل پتانسیل راه حل CRM خود استفاده کنید، یاد می گیرید چگونه تعامل با سرنخ ها را ارتقاء دهید. راه حل CRM نسبت به یک صفحه گسترده ساده که شامل نام و اطلاعات تماس می باشد، قابلیت های بیشتری دارد. یک نرم افزار CRM ویتایگر مفید می تواند به شما کمک کند تا پس از وارد شدن مخاطبین به سیستم، با آنها تعامل داشته باشید. به محض اینکه سرنخ ها ایمیل هایی که ارسال کرده اید را باز کرده و بر روی آن کلیک کنند یا محتوای سایت شما را بخوانند، شما مطلع می شوید که کدام یک از سرنخ ها برای مشتریان قدیمی شما هستند که هرگز خرید نکرده اند. شما باید تعامل با سرنخ خود را برای فیلتر کردن سرنخ های خوب از بد اندازه گیری کنید. کمپین های خود را برای سرنخ هایی مستقر کنید که علاقه مداومی نسبت به خدمات یا محصول دارند: بدین ترتیب احتمالاٌ نرخ بسته شدن فروش شما ارتقاء می یابد و در نتیجه باعث افزایش فروش و درآمد شما می شود.

میانگین زمان گردش

با راه حل CRM خود می توانید مقدار زمانی که برای سرنخ ها می گذراید تا به مشتری تبدیل شوند را پیگیری کنید. این آمار و ارقام به شما کمک می کنند تا کمپین های ایمیل خود را مجدداً طراحی کنید. آنها چه مدت زمان نیاز دارند تا آماده خرید شوند؟ قبل از اینکه آماده خرید شوند چه تعداد ایمیل ارسال کنید؟ دانستن جواب این سوالات به شما کمک می کند متوسط زمان برای هر سرنخ را مشخص کنید. اگر یک سرنخ برای یک روز، یک هفته یا یک ماه آماده فروش نباشد، شما می دانید چه زمانی برای فروش تماس بگیرید. هنگامی که زمان مناسب را تعیین کردید، می توانید شانس بسته شدن یک فروش را در زمانی که سرنخ های شما برای خرید آماده هستند، افزایش داده و در نتیجه افزایش درآمد و فروش را در پی خواهد داشت.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

نرخ های تبدیل

چه تعداد سرنخ در نرم افزار CRM شما به مشتریانی تبدیل شده اند که خرید انجام داده اند. راه حل CRM شما می تواند گزارشی از این داده ها تهیه کند تا میزان تبدیل را با سایر نرخ ها در صنعت خود مقایسه کنید. شما می توانید این معیارها را برای رقبای خود تحقیق کنید تا میزان تبدیل سرنخ های خود را با سایرین مقایسه و مشاهده کنید. بدین ترتیب، شما می توانید با اطلاع از اینکه چه مقدار زمان صرف رشد سرنخ ها کرده اید،  تعیین کنید که تلاش های فروشتان تا چه اندازه مفید می باشند. شما می توانید به طور کارآمدی از راه حل CRM خود برای پیگیری تعاملات با سرنخ ها و ایجاد گزارش استفاده کنید تا بتوانید جدول زمانی از سرنخ بودن تا تبدیل به فروش را به دست بیاورید و بدانید کدام سرنخ ها تسلیم شده اند. در نهایت شما می توانید بر روی پیدا کردن سرنخ هایی با کیفیت بالا جهت افزایش نرخ های بسته شدن متمرکز شوید.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه