مارکتینگ پلن مدیریت ارتباط با مشتری

آموزش نوشتن مارکتینگ پلن مدیریت ارتباط با مشتری

مارکتینگ پلن چیست؟ تعریف مارکتینگ پلن یا برنامه بازاریابی شامل ایجاد و اجرای یک مسیر مشخص برای رسیدن

مارکتینگ پلن چیست؟

تعریف مارکتینگ پلن یا برنامه بازاریابی شامل ایجاد و اجرای یک مسیر مشخص برای رسیدن به اهداف سازمان و کسب و کار است. مارکتینگ پلن نویسی مشروط به آگاهی از روند نگارش آن است که در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم.

با مجله کسب و کار نرم افزار پارس ویتایگر هم‌گام شوید.

تهیه طرح بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتری

در بازار رقابتی امروزی، داشتن طرح بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتری خوب برای هر شرکتی مهم است. این امر حفظ مشتریانی که آنها در طول این سالها به دست آورده اند را تضمین می کند. یک قانون نوشته شده در کسب و کار وجود دارد با این مضمون که همواره حفظ مشتری بهتر از جذب مشتری است. مارکتینگ پلن بازاریابی CRM شرایطی برای یک شرکت ایجاد می کند تا به جای اینکه روزانه ۱۰ مشتری جذب کند، یک مشتری را نگه دارد زیرا تکرار داد و ستد و وفاداری مشتری عوامل اصلی در تضمین رشد در آینده می باشند.بر طبق تحقیقات انجام شده در مورد شرکت های مطرح در دنیا، عنصر کلیدی که به آنها در حفظ مشتریان به مدت طولانی کمک می کند مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) است. با این وجود، داشتن این مدیریت ارتباط کافی نیست زیرا به ایجاد طرح بازاریابی ( مارکتینگ پلن – marketing plan ) احتیاج دارد.

ایجاد یک طرح بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتری

ارتباطات با مشتری

ارتباطات با مشتری

رشد ارتباطات با مشتریان موجود در مارکتینگ پلن

یک مثال خوب برای نشان دادن تاثیر رشد یک ارتباط عالی با مشتریان، باغبان و محصولاتش می باشد. باغبان بعد از کاشت دانه انتظار جوانه زدن آنها را دارد و بعد از انجام این کار، کار اصلی شروع می شود. محصولات باید به خوبی پرورش داده شوند و از آنها با دقت مراقبت شود تا داشتن یک برداشت خوب تضمین شود. باغبان مرتباً این محصول جوان را آبیاری می کند. در برخی موارد، شرکت باید یک ارتباط شخصی با مشتریان خود را توسعه دهد. این امر شامل ارائه خدمات سفارشی سازی شده به آنها می باشد، شرکت همواره آنچه آنها می خواهند را پیش بینی و رضایت آنها را جلب کرده و برای خوشحال کردن آنها بیشتر تلاش می کند.

نتیجه نهایی، رشد و تشکیل یک پیوند قوی بین مشتریان و نام تجاری شرکت یا محصولات خواهد بود. هر چه با گذشت زمان این پیوند قوی تر شود رقابت سخت تری لازم است تا یک مشتری وفادار به این محصول یا نام تجاری از آن جدا شود. بنابراین، برای دستیابی به این ارتباط خوب، یک طرح دقیق و تخصصی لازم است تا شرکت به جای تلاش برای جلب توجه افراد جدید، بیشتر از مشتریان فعلی مراقبت کند. در نتیجه، مهم است که بین خدمات و توجه ای که به مشتریان اختصاص می دهید و هزینه ای که برای انجام این کار درنظر گرفته شده است، تعادلی برقرار کنید.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

 

شناسایی بهترین مشتری

شناسایی بهترین مشتری

شناسایی بهترین مشتریان شرکت برای نقشه بازاریابی

در حقیقت برای کاهش هزینه های لازم جهت رشد ارتباط بین شرکت و مشتریان، شرکت باید ابتدا بهترین مشتریان خود را شناسایی کند. پس از آن، شرکت متوجه می شود که تلاش خود را بیشتر برروی کدام یک از مشتریان متمرکز کرده است اما همزمان نیز باید مطمئن شود که آیا تمام مشتریان خدمات و مراقبت های کافی دریافت کرده اند. از نقطه نظر کسب و کار، بهترین مشتریان یک شرکت شامل با ارزش ترین مشتریان برای شرکت می باشند.

این نوع مشتریان، دسته ای هستند که شرکت نمی خواهد هیچ گاه آنها را از دست بدهد. بعد از شناسایی کامل این مشتریان، تیم بازاریابی شرکت باید با دسته بندی مشتریان آشنایی داشته باشد تا با استراتژی های بازاریابی مختلف آنها را مورد هدف قرار دهد. این به نوبه خود به معنای درآمد بیشتر برای شرکت است که یکی از مزایای داشتن یک استراتژی بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتری عالی در مارکتینگ پلن می باشد.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی در Marketing Plan مدیریت ارتباط با مشتری

در حقیقت برای رضایت و بهره وری کامل از مدیریت ارتباط با مشتری در مسائل مربوط به بازاریابی محصولات، شرکت باید از شبکه های اجتماعی با آغوش باز استقبال کند. در گذشته، شرکت ها داده های ضروری مشتریان را از طریق وسائل آنالوگ مانند فرم های بازخورد مشتری یا از طریق نظر سنجی در وب سایت انجام می دادند. شبکه های اجتماعی یک راه حل سریع و پر بازده برای مرحله جمع آوری داده می باشد.

از طریق شبکه های اجتماعی مختلف، یک شرکت می تواند داده های مشتریان خود را پیگیری کرده و به دست آورد، همچنین می تواند محصولات خود را مجدداً بررسی کند و میزان عملکرد خوب یا بد برند در بازار را اندازه گیری نماید. یکی دیگر از طرح های بازاریابی، ایجاد پلت فرم شبکه اجتماعی و تبلیغ آن از طریق پایگاه داده مشتریان می باشد.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

این طرح برای شرکت، فرصت استفاده از تکنولوژی را فراهم می کند تا به اطلاعات درباره مشتریان خود دسترسی داشته باشد و لینکی ایجاد می کند که با آن شرکت بتواند به سرعت و با کارایی بالا به مشتریان دستیابی داشته باشد.

طرح بازاریابی همچنین به شرکت این امکان را می دهد تا به سرعت هر مسئله ای که یک مشتری در ارتباط با محصولات با آن مواجه است را حل کند. هر چه سریعتر به مشکل پاسخ داده شود، شرکت برای مشتری عزیزتر می شود و در نتیجه پیوند عمیقی بین این دو برقرار خواهد شد. همچنین تاثیر عمیقی بین مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی محصولات شرکت به وجود می آید.

آنچه مشتریان دوست دارند

آنچه مشتریان دوست دارند

در مارکتینگ پلن  CRM به آنچه مشتریان دوست دارند ، توجه کنید

اگر یک شرکت بخواهد در طرح بازاریابی CRM خود موفق باشد، باید برای پیدا کردن آنچه دقیقاً مشتریان درباره برند و محصولات دوست دارند، تلاش کند. بدین ترتیب هدف بازاریابی که نیازهای مشتری را در صدر محصولات تولیدی قرار می دهد، شناسایی می شود. و شرکت محصولات و برند خود را متناسب با نیاز های مشتریان می سازد تا نیازهای آنها را کاملاً مرتفع سازد.

اگر شرکتی بتواند در این زمینه امتیاز خوبی دریافت کند، حجم فروش با درآمد شرکت و ارتباط با مشتری افزایش می یابد. به دلیل درک بازار از طریق شناخت آنچه مشتریان نیاز دارند و می خواهند، فرایند حفظ مشتری برای این شرکت آسان می باشد.

استراتژی طرح بازاریابی

استراتژی طرح بازاریابی

استراتژی طرح بازاریابی

در حقیقت برای اینکه طرح بازاریابی به درستی کار کند و نتایج به دست آمده خوبی داشته باشد، شرکت باید استراتژی واضحی در مورد نحوه دستیابی به موارد گفته شده داشته باشد. طرح بازاریابی باید تحقیق جامعی داشته باشد تا بازار هدف و مشتریان، سهم بازار، ارزش ویژه برند و نفوذ در چنین بازاری را کاملاً بشناسد. این جنبه های مهم سپس باید استراتژی بازاریابی تعریف کند تا توسط شرکت استفاده شده و تضمین کند که طرح کار می کند.

تعیین اهداف در مورد نحوه نفوذ به بازار باید واضح باشد تا تضمین کند که بازار محصول این شرکت به خوبی حفظ شده است زیرا این تنها روش اطمینان از رشد خوب محصول در بازار رشد می باشد. تمام نکات بالا، تعدادی از عوامل مهمی می باشند که باید در زمان ایجاد یک طرح بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتری موفق و کارآمد در نظر گرفته شود.

در پایان در صورتیکه نیاز به یک مارکتینگ پلن CRM داشتید مشاوران پارس ویتایگر می توانند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.برای ارتباط با مشاوران پارس ویتایگر می توانید با شماره تماس:(۱) ۳۶۲۰۴۷۵۱ با پیش شماره (۰۳۱) تماس حاصل نمایید.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
    1. نویسنده:

ثبت دیدگاه