چالش های مدیران فروش و راه حل های نرم افزار CRM

چالش های مدیران فروش و راه حل های نرم افزار CRM

چالش های مدیران فروش متعدد و گوناگون هستند. طبیعتاً رهبری یک تیم فروش و پیش بردن آن به

چالش های مدیران فروش متعدد و گوناگون هستند. طبیعتاً رهبری یک تیم فروش و پیش بردن آن به سوی موفقیت کار آسانی نیست. موفقیت همراه با تلاش و پشتکار زیاد است، اما گاهی ابزار هایی به کمک تکنولوژی ایجاد می شوند که تلاش را منظم تر کرده و بهره وری آن را بالا می برند. یکی از این ابزارها نرم افزار CRM است که در گذشته مقالاتی تحت عناوین: مزایای نرم افزار CRM برای کارمندان فروش ، سه روش نرم افزار CRM برای افزایش کارایی فروش و دیگر عناوین در بخش مقالات نرم افزار CRM منتشر کردیم.

برخی از این چالش ها تنها با مهارت های مدیریتی و سبک رهبری مدیر فروش قابل حل هستند. اما برخی را می توان با استفاده ی صحیح از تکنولوژی و ابزارهای موجود به راحتی حل کرد. در این مقاله ۳ مورد از چالش های مدیران فروش که پارس ویتایگر آنها را حل می کند بیان می شوند.

اولین چالش مدیران فروش
فعالیت های غیر مرتبط با فروش، زمان مفید کارکنان فروش مرا تلف می کنند

طبق تحقیقات مربوط به کارایی فروش، تنها حدود ۳۳% از زمان کارکنان فروش صرف خود فعالیت های فروش می شود. باقی مانده ی این زمان صرف کارهای جانبی و “غیرواقعی” فروش، مانند چک کردن ایمیل ها، حضور در جلسات، ورود و دسته بندی اطلاعات، و سایر کارهای اداری می شود.

بنابراین، یکی از مهم ترین چالش های مدیران فروش این است که کار مفید و فروش-محور کارکنان خود را افزایش دهند.

راه حل نرم افزار CRM پارس ویتایگر:

گرچه این فعالیت ها در فروش مستقیم کمکی نمی کنند، اما جزئی جدایی ناپذیر از فرایند فروشند. اتوماسیون نرم افزار CRM پارس ویتایگر به کارکنان فروش کمک می کند تا حداقل روزی یک ساعت از زمان خود را در این کارها صرفه جویی کنند:

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

 

صرفه جویی در زمان واحد فروش

 

۲۰ دقیقه در کار کردن با ایمیل صرفه جویی کنید: یک کارمند فروش به طور متوسط ۱۵ ساعت در هفته را به خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها اختصاص می دهد. اما تنها تعداد محدودی از ایمیل های بی شماری که هر روز به صندوق پستی افزوده می شوند، نیاز به پاسخگویی سریع دارند.

مدیریت ایمیل های فروش پارس ویتایگر به کارکنان فروش اجازه می دهد وقت خود را تنها صرف ایمیل هایی کنند که مهم هستند. اگر ایمیلی از فرد جدیدی برای شما ارسال شود، به صورت خودکار رکورد فرصت یا مخاطب جدیدی در CRM ساخته می شود.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

از آن جایی که هر ایمیلی به رکورد تماس مخاطب متصل است، کارکنان می توانند پیش از نوشتن پاسخ ایمیل مکاتبات پیشین را بررسی کرده و پاسخ تاثیرگذارتری بنویسند. به علاوه، می توانند از قالب های ایمیل پارس ویتایگر استفاده کرده و وقت خود را صرف تایپ کردن یک پیام نکنند. پس از پاسخگویی به یک ایمیل می توان ان را به عنوان “انجام شده” عللامت گذاری کرد تا تمرکز همچنان بر کارهای انجام نشده باشد.

 

مدیریت ایمیل های فروش

 

۱۰ دقیقه در تماس های فروش صرفه جویی کنید: پیش از تماس با سرنخ ها، کارکنان فروش باید چند دقیقه صرف ایجاد مخاطب و فرصت جدید کنند و هنگامی که تماس ورودی دارند، باید در CRM جستجو کرده و اطلاعات مخاطبی که با آنها تماس گرفته را بیابند. در صورتی که تماس ورودی از سمت شخصی جدید باشد، باید وی را به لیست سرنخ ها یا مخاطبان بیفزایند. پس از هر تماس نیز خلاصه ی تماس باید در سیستم وارد شود.

 

مدیریت تماس های فروش

 

ماژول تماس تلفنی پارس ویتایگر از هدر رفتن زمانی که برای جستجو یا افزودن سرنخ هایی که تماس می گیرند صرف می شود، پیشگیری می کند! کارکنان فروش می توانند تنها با یک کلیک با سرنخ یا مخاطب موردنظر تماس تلفنی برقرار کرده، و حین تماس مخاطب، فرصت، و وظیفه ایجاد کنند.

در مورد تماس های ورودی، پارس ویتایگر اطلاعات شخص تماس گیرنده (پروفایل تماس گیرنده) را بر صفحه نمایش می دهد. یکی دیگر از چالش های مدیران فروش این است که گاهی مشتریان بالقوه به علت عدم حضور کارمند فروشی که پیش تر با وی صحبت کرده اند و لزوم توضیح دوباره ی نیازمندی هایشان، دچار نارضایتی می شوند.

با این ماژول پارس ویتایگر به محض برقراری تماس اطلاعات موجود در پروفایل شخص تماس گیرنده، با یک کلیک قابل دسترسی خواهند بود. علاوه بر این، تمامی تماس هایی که از طریق پارس ویتایگر برقرار می شوند در پروفایل مخاطب یا سرنخ مربوطه ذخیره شده و به آن لینک می شوند.

۲۰ دقیقه در جستجوی داده های فروش صرفه جویی کنید: طبق یک مطالعه ی جدید، ۶۸٪ از سازمان ها حداقل پنج مخزن محتوا برای ذخیره ی اطلاعات دارند که به کارکنان فروش کمک می کند معاملات را به سرانجام برسانند.اطلاعات مشتریان و معاملات در درایوهای مشترک، سرورهای فایل، ایمیل ها، صفحات اکسل، مقالات، رایانه های شخصی و حتی حافظه ی کارکنان پراکنده هستند. در نتیجه، کارکنان فروش زمان بسیار زیادی را صرف جستجوی محتوای بازاریابی و حتی بازنویسی اسناد می کنند.

CRM پارس ویتایگر این قابلیت را دارد که کارکنان فروش شما همه اطلاعات مربوط به یک قرارداد را در یک مکان ذخیره و سازماندهی کنند. ماژول اسناد پارس ویتایگر یک مخزن مرکزی برای ذخیره سازی کل داده های های فروش است. کارکنان فروش می توانند با چند کلیک به اطلاعات فروش هر مخاطب از طریق CRM دسترسی داشته باشند. همچنین کارکنان فروش می توانند از پوشه ها برای سازماندهی داده های مورد نیاز در مراحل مختلف فروش استفاده کنند و چون ما درک می کنیم که جستجوی سریع به سبک گوگل در رفتار جستجوی ما نهادینه شده است، قابلیت جستجوی کلی پارس ویتایگر را برای کشف اسناد نیز طراحی کرده ایم.

 

مدیریت اطلاعات و پرونده های فروش

 

۱۰ دقیقه با همکاری موثر صرفه جویی کنید: اگر کارکنان فروش شما هنوز از ایمیل استفاده می کنند یا ارتباطات داخلی دارند، دقیقه های ارزشمند خود را در پاسخ های با تاخیر و سو تفاهم های احتمالی از دست می دهند. ابزار همکاری پارس ویتایگر – یادآور های هوشمند، هشدار ها و چت داخلی – همکاری تیم شما را ساده تر، سریع تر و کارآمد تر می کند. از آنجایی که تمام اطلاعات مربوط به یک قرارداد در پارس ویتایگر موجود است، نیروهای فروش می توانند به سرعت متوجه شوند که معامله ی مشابهی قبلا انجام شده یا خیر، و با هشدار ها مسئول معامله ی مشابه را مطلع کرده و از وی کمک بطلبند.

 

دومین چالش مدیران فروش

کارکنان فروش قادر به فروش در شبکه های اجتماعی نیستند

قبل از تصمیم گیری خرید، مشتریان بیشتر و بیشتر به سوی رسانه های اجتماعی سوق پیدا می کنند. طبق تحقیقات انجام شده در LinkedIn حدود ۷۲% از مشتریان B2B پیش از خرید به کانال های اجتماعی مراجعه کرده، و ۸۴% از مدیران B2B از کانال های اجتماعی برای تصمیم گیری خرید استفاده می کنند. مطالعات دیگر نشان می دهند که ۷۸٪ از نیروهای فروش با استفاده از شبکه های اجتماعی از همکاران خود پیشی می گیرند.

این آمار، این واقعیت را ثابت می کند که فروش اجتماعی به یک استراتژی قدرتمند برای فروش بیشتر تبدیل شده است. آیا خود شما پیش از خرید، برای مثال، لوازم آرایشی، پوشاک و لوازم ورزشی با جستجو در کانال های مرتبط و صفحه های اینستاگرام گزینه های موجود را بررسی نمی کنید؟

راه حل نرم افزار CRM پارس ویتایگر:

پارس ویتایگر فید های رسانه های اجتماعی را در داخل CRM قرار می دهد تا کارکنان فروش شما بتوانند رابطه قوی تری با سرنخ ها داشته، و احتمال تبدیل آنها به مشتری را افزایش دهند. با یکپارچه سازی توییتر پارس ویتایگر، کارکنان فروش شما می توانند توییت ها را بر اساس کلمات کلیدی که علاقه مندی به صنعت، محصولات یا خدمات شما را نشان می دهند، برای شناسایی خریداران بالقوه ، فیلتر کنند. پس از شناسایی مشتریان بالقوه، کارکنان فروش شما می توانند با یک کلیک در پارس ویتایگر یک فرصت یا سرنخ جدید ایجاد کنند و همچنان نظارت بر رفتار اجتماعی مشتریان را ادامه دهند. پس از شناسایی چالش ها و سرنخ های احتمالی خود، کارکنان فروش می توانند از این اطلاعات برای ایجاد ارتباط با سرنخ و در نهایت ایجاد اعتماد استفاده کنند.

 

سومین چالش مدیران فروش

کارکنان فروش من مشغول به نظر می رسند، اما به اهداف تعیین شده نمی رسند

هنگامی که شما به عنوان بخشی از تیم مدیریت فروش، به فعالیت های روزانه، قیف فروش و عملکرد روزمره نیروهای فروش خود توجه نداشته باشید، با یکی دیگر از چالش های مدیران فروش آشنا می شوید! بدون نظارت بر معیارهایی نظیر تعداد تماس های فروش که کارکنان شما در یک روز برقرار می کنند، تعداد جلسه های برنامه ریزی شده و برگزار شده و مقدار زمان صرف شده برای هر فرصت فروش، شما نمی توانید یک فرآیند فروش مناسب ایجاد کنید تا تیم فروش خود به اهداف ماهانه شان دست یابند .

راه حل نرم افزار CRM پارس ویتایگر:

 

نمودار پایپ لاین فعالیت های فروش

 

دیدگاه های فروش پارس ویتایگر دید کاملی از قیف فروش شما، فعالیت های روزانه ، عملکرد و نتایج تیم فروش به شما می دهد. دیدگاه های فروش پارس ویتایگر به شما نمایش می دهد که تیم فروش شما چه مقدار فعالیت های مختلف فروش داشته واین فعالیت های فروش تا چه حد مثمر ثمر هستند. شما می توانید ببینید که آیا نیروهای فروش تان توجه لازم به فرصت های بزرگ را دارند یا خیر، و این که پیش بردن فرصت ها در هر مرحله فروش، چه مدت زمانی طول می کشد. آیا کارکنان فروش شما فرصت های زیادی را از دست می دهند؟ پارس ویتایگر با نمودار تجزیه و تحلیل فرصت های از دست رفته به شما کمک می کند تا نقاط ضعف در روند فروش خود را پیدا کنید. شما می توانید از این تحلیل برای تهیه استراتژی های فروش خود استفاده کرده و تیم فروش خود را برای کسب قراردادهای بیشتر آموزش دهید.

 

تجزیه و تحلیل فرصت های فروش

پیشنهاد می کنم قبل از انتخاب بهترین نرم افزار CRM حتما دموی نرم افزار CRM پارس ویتایگر را مشاهده و وجه تمایزات این نرم افزار با سایر نرم افزارهای CRM را در این قسمت مشاهده نمایید.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه