۱۲ روش افزایش فروش آنلاین در فروشگاه ها

در چندماه گذشته مقالاتی در مورد دیجیتال مارکتینگ منتشر کردیم، مقالاتی همچون: ” استراتژی بازاریابی در عصر دیجیتال

در چندماه گذشته مقالاتی در مورد دیجیتال مارکتینگ منتشر کردیم، مقالاتی همچون: ” استراتژی بازاریابی در عصر دیجیتال ” ، ” ۶ مزیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ” و ” اشتباه بازاریابی دیجیتال که باعث مرگ هر کسب و کاری می شود ” اما تا کنون مقاله ای در مورد روش های افزایش فروش آنلاین و در نتیجه افزایش درآمد منتشر نکرده بودیم.

امروزه، خرید آنلاین بخش اصلی فروش محصول می باشد و افراد کمی وجود دارند که به عنوان مصرف کننده، هیچ اقدامی برای خرید محصولات بصورت آنلاین انجام نمی دهند. در نتیجه، کاملاً واضح است که امروزه باید از اهمیت فروش آنلاین مطلع باشیم. اما واقعاً پشت پرده این ماجرا چه چیزی پنهان شده است؛ تجارت الکترونیک (E-commerce ) خرید و فروش کالا و خدمات و انتقال داده ها از طریق سیستم شبکه الکترونیکی مانند اینترنت و سایر شبکه های کامپیوتر می باشد. میزان سالیانه فروش آنلاین در حال رشد است و برای کسب و کارهایی که روزانه با چالش های مختلف مواجه می باشند، ضروری است. فروش آنلاین می تواند سهم بازار را افزایش دهد، تجربه مشتری بهتری ارائه دهد و کسب و کار شایسته تری به وجود آورد.

روش های افزایش فروش آنلاین

افزایش داد و ستد در فروشگاه های تجارت الکترونیکی چالش اصلی مالکان فروشگاه می باشد. هزاران فروشگاه در اینترنت وجود دارند و هر روز با یکدیگر به رقابت می پردازند. ۱۲ روش مختلف جهت افزایش موثر و کارآمد فروش آنلاین به شرح زیر می باشند:

  1. ارسال محتوا برای رشد مستمر روزانه

ارسال محتوا یکی از آسان ترین روش ها برای افزایش مشتری آنلاین شما می باشد. زمان بندی شبکه های اجتماعی بسیار مهم است در نتیجه محتوای خود را با دقت ارسال نمایید تا داد و ستد های بزرگی به دست بیاورید.

  1. استفاده از تصاویر با کیفیت برای محصولات

فروشگاه آنلاین

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

هنگامی که تصویری در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید، برای سهولت کار مشتریان از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. در غیر این صورت اگر شما محصولی بفروشید که با تصویر آنلاین شما مطابقت نداشته باشد، عوارض زیادی برای کسب و کار شما به وجود می آید.

  1. استفاده از بازاریابی دهان به دهان برای کمپین های تبلیغاتی

بازاریابی دهان به دهان هم می تواند خوب باشد هم بد. در نتیجه از مشتریان خود خیلی توقع نداشته باشید. نظرات مشتریان خود را بصورت روزانه مطالعه کنید و سعی کنید برای خوشحال کردن مشتریان تا آنجا که ممکن است تغییرات را اعمال کنید. شما می توانید از این نظرات برای کمیپن تبلیغاتی نیز استفاده کنید.

  1. ایجاد محتوای کوتاه ( micro content )

نباید اطلاعات زیادی در وب سایت ها قرار دهید. مردم حوصله و زمان خواندن مقالات طولانی مدت در مورد محصولات و خدمات را ندارند. در نتیجه اطلاعات باید کوتاه و مختصر باشد.

  1. تحت تاثیر قرار دادن مشتریان با یک پیگیری غیر منتظره

مشتریان باید الویت اول شما باشند. در نتیجه ارتباط خوبی با مشتریان ایجاد کرده و از طریق ایمیل پیگیری آنها را حفظ کنید. برای پیگیری و ارتباط مستمر با مشتریان می توانید از ابزارهایی همچون پارس ویتایگر استفاده نمایید. نرم افزار CRM که به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شهرت دارد، مجموعه ای از ابزارهای یکپیاچه ای همچون ابزارهای: بازاریابی، فروش، انبارداری، خدمات پس از فروش و… می باشد. اگر در مورد نرم افزار CRM اطلاعات زیادی ندارید می توانید مطلب ” نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ “را مطالعه نمایید.

  1. افزایش فروش آنلاین با اپلیکیشن های موبایل

اکنون شما می توانید فروش آنلاین خود را از طریق اپلیکیشن های موبایل افزایش دهید. فروشگاه آنلاین خود را با اپلیکیشن مرتبط سازید تا مشتریان راحت تر بتوانند محصولات شما را بصورت آنلاین خریداری کنند.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

چگونه استراتژی موبایل مارکتینگ ایجاد کنیم؟

  1. ارائه کالای رایگان به مشتریان جهت جلب مصرف کننده بیشتر

هدیه رایگان

به مشتریان پیشنهاداتی در مورد کالای رایگان بدهید. مردم دوست دارند کالای رایگان دریافت کنند، پس به آنها پیشنهاداتی ارائه دهید و حجم داد و ستد کسب و کار آنلاین خود را افزایش دهید.

  1. ارائه گزینه های پرداخت متنوع به مشتریان

مشتریان باید گزینه های پرداخت زیادی داشته باشند. پس تا آنجا که مجاز است برای آنها گزینه های بسیاری ارائه دهید زیرا مشتریان همواره می خواهند به راحتی عملیات پرداخت را انجام دهند.

  1. مخاطبین خود را به درستی مورد هدف قرار دهید

بهترین راه برای افزایش فروش آنلاین استفاده از داده های مشتریان موجود می باشد، پس سعی کنید مشتریانی شبیه به آنها پیدا کنید. مخاطب نهایی درست به کسب و کار فروش آنلاین کمک خواهد کرد.

انتخاب بهترین عنوان ایمیل برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ

  1. ارائه انتخاب های کمتر

در ابتدا انتخاب های کمی را پیشنهاد دهید. به جای تمرکز بر روی تعداد زیادی از سلیقه های مختلف، بر روی اقلام با کیفیت متمرکز شوید.

  1. ایجاد بخش پرسش و پاسخ در وب سایت برای “سوالات متداول” مشتریان

بخش سوالات متداول شما را مستقیماً به مشتریانتان متصل می کند. شما می توانید بازخورد آنها را دریافت کرده و به راحتی آنها را در مورد محصولات و خدمات خود متقاعد کنید.

  1. نمایش گواهی نامه ها و حسن انجام کار به مشتریان

بازخورد مشتریان و تجارب شخصی آنها در اتباط با محصولات و خدمات شما، امروزه به بخش اصلی رسالت محیط شبکه های اجتماعی شما تبدیل شده است. برای افزایش میزان فروش آنلاین خود، گواهی نامه ها و  حسن انجام کار را نمایش دهید.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه