استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی در عصر دیجیتال

همانگونه که میدانیم امروزه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است و انجام کسب و کار در

همانگونه که میدانیم امروزه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است و انجام کسب و کار در عصر جدید دیجیتال مستلزم یک مدل جدید برای استراتژی ها و شیوه های بازاریابی می باشد. اینترنت تغییرات اساسی در نحوه ایجاد ارزش برای مشتریان شرکت ها ایجاد کرده و سعی در ایجاد ارتباطات قوی با آنها دارد. عصر دیجیتال اساساً فلسفه تسهیلات، سرعت، قیمت، دانش محصولات و خدمات را تغییر داده است. از این رو تقاضاهای بازاریابی امروزی، تفکرات و برنامه های اجرایی جدیدی را معرفی می کند. شرکت ها به حفظ بیشتر مهارت ها و شیوه هایی احتیاج دارند که در گذشته کار می کرده اند. در صورتی که شرکت ها بخواهند در این محیط دیجیتال جدید رقابت کنند، صعود کنند و رونق یابند باید شایستگی ها و شیوه های ضروری و جدیدی به سیستم خود اضافه کنند.

کسب و کار الکترونیک

کسب و کار الکترونیک درگیر استفاده از پلت فرم های الکترونیکی مانند اینترانت، اکسترانت و اینترنت برای انجام کسب و کار یک شرکت می باشد. اکثر شرکت ها وب سایتی جهت اطلاع رسانی و تبلیغ محصولات و خدمات خود راه اندازی کرده اند. سایر شرکت ها از وب سایت ها به سادگی برای ایجاد ارتباطات قوی با مشتریان خود استفاده می کنند.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک مشخص تر از کسب و کار الکترونیک می باشد. کسب و کار الکترونیک شامل تمام تبادل اطلاعات الکترونیک محور در داخل یا بین شرکت ها و مشتریان می باشد. بر عکس، تجارت الکترونیک شامل فرایند های خرید و فروشی است که توسط ابزارهای الکترونیک، در درجه اول اینترنت، پشتیبانی می شوند. تجارت الکترونیک “فضای بازار” می باشد نه یک فروشگاه فیزیکی. فروشندگان از بازارهای الکترونیکی برای ارائه کالا ها و خدمات خود بصورت آنلاین استفاده می کنند. خریداران از این بازارها برای جستجوی اطلاعات، شناسایی آنچه آنها می خواهند و قرار دادن سفارش های آنلاین با استفاده از کارت های اعتباری، کارت های بدهی یا سایر ابزارهای پرداخت الکترونیک استفاده می کنند.

بازاریابی الکترونیک در عصر دیجیتال

تجارت الکترونیک شامل بازاریابی الکترونیکی و خرید الکترونیکی یا تدارکات الکترونیکی می باشد. بازاریابی الکترونیک در کنار تجارت الکترونیک می باشد و شامل تلاش های شرکت در راستای برقراری ارتباط، تبلیغ، و فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت می باشد. از این رو،  Amazon.com، LLBean.com، eBay.com و Dell.com بازاریابی الکترونیک را در وب سایت های خود انجام می دهند. سمت دیگر بازاریابی الکترونیکی، خرید الکترونیکی می باشد که در سمت خرید تجارت الکترونیک می باشد. این بخش شامل خرید محصولات، خدمات و اطلاعات شرکت ها از طریق تامین کنندگان آنلاین می باشد. در خرید B2B، بازاریابان الکترونیک و خریدهای الکترونیک متقابلاً در شبکه عظیم تجارت الکترونیک آورده می شوند. بازارایابی الکترونیکی یا دیجیتال مارکتینگ همچنین می تواند انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بازاریابان و خریداران نشان دهد.

در نهایت، اینترنت یک رسانه جهانی واقعی است که به خریداران و فروشندگان این امکان را می دهد تا با کلیک کردن از یک کشور به کشور دیگر بروند. امروزه، بیشتر فروشندگان می توانند محصولات و خدمات خود را بصورت آنلاین بفروشند و خریداران می توانند مزیت های بیشتری دریافت کنند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

 

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه