استراتژی فروش شب یلدا

استراتژی فروش شب یلدا : افزایش درامد در بلندترین شب سال

برای ما ایرانی ها یلدا یعنی طولانی ترین شب سال، آجیل و انار و هندوانه، حافظ، شب نشینی،

برای ما ایرانی ها یلدا یعنی طولانی ترین شب سال، آجیل و انار و هندوانه، حافظ، شب نشینی، و اخیرا تشکیل کمپین های اجتماعی از قبیل “یلدای بدون موبایل و کمپین های دیگری به مناسبت طولانی ترین شب سال! برای ایرانی هایی که صاحب یک کسب و کار هستند، یلدا یعنی فرصتی برای فروش بیشتر و ایجاد کمپین های تبلیغاتی شب یلدا نیز می باشد.

در دانش‌نامه پارس ویتایگر بخوانید: CRM چیست؟

استراتژی فروش شب یلدا برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم تر از روشن نکردن موبایل در این شب است. به صورت کلی، موقعیت هایی که یک بار در سال برای فروش ویژه پیش می آیند یک ویژگی مشترک دارند:

باید قیمت هایی ارائه دهند که مشتری نتواند به آن نه بگوید.

مشتری هایی که در خرید، حرفه ای هستند

شعار ما در مجله کسب و کار پارس ویتایگر، کمک به رشد و ارتقا با ارائه محتوای مفید درباره کسب و کار ها است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه تکنولوژی و سازمانی، فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

باید در نظر داشته باشید که این فروش های یک روزه خیل عظیمی از مشتریان جدید را به سمت شما سوق خواهد داد که با مشتریان دائم شما تفاوت دارند: آنها احتمالا بازارگردهایی حرفه ای هستند که با سرعت زیادی پیش از تصمیم خرید، تقریبا تمام گزینه های موجود را بررسی کرده و بهترین آنها را انتخاب می کنند. چیزی که شما را به گزینه ی برتر آنها تبدیل می کند ارائه ی “پیشنهاد بهترین و پرسودترین خرید” به آنهاست.

این تعداد بالای مشتریان گذری موقعیت خوبی برای اجرای استراتژی وفادار سازی مشتری در نرم افزار CRM است. به هیچ عنوان فراموش نکنید که نام و شماره تماس یا ایمیل این افراد را ثبت کنید. اگر فروشتان آنلاین باشد می توانید از طریق وب فرم های نرم افزار پارس ویتایگر، این سرنخ ها و مشتری های جدید را به صورت خودکار در نرم افزار crm تان ذخیره کنید.

در مورد استراتژی فروش شب یلدا بصورت حضور در فروشگاه فیزیکی، نام و اطلاعات پایه ی تماس این افراد را از آنها پرسیده و در نرم افزار وارد کنید. برای تسهیل و افزایش دقت پیگیری های آتی حتما فیلتری جداگانه برای این مشتری ها داشته باشید. مثلا آنها را با عنوان مشتری های کمپین تبلیغاتی شب یلدا ذخیره کنید.

نکات استراتژی فروش شب یلدا 

استراتژی شب یلدا

نکات و ترفندهای مختلفی برای افزایش فروش در شب یلدا وجود دارند. معمولا اولین استراتژی فروش شب یلدا یا هر رویداد مشابه دیگر، شکستن قیمت هاست. این معامله برای مشتریان پرسود اما برای فروشندگان گاهی حتی با ضرر نیز همراه است. درست است که کمیت فروش بیشتر خواهد بود، اما کیفیت آن گاهی با کاهش چشمگیری همراه است. برای جبران این کاهش سود باید چند نکته را در استراتژی فروش شب یلدا در نظر بگیرید:

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

محصولات پرفروش:

با بکارگیری نرم افزار CRM خود لیستی از محصولات پرفروشتان استخراج کنید. پیش از سفارش دوباره ی این محصولات پرفروش، حتما نیاز بازار را به این محصول بسنجید. در صورتی که هنوز پتانسیل خوبی برای فروش آن وجود دارد، قیمت آن را به طرز چشمگیری کاهش دهید، حتی اگر فقط یک محصول دیگر برایتان باقی مانده و یک میلیون تای آن را قبلا به قیمت کامل فروخته اید.

فروش اجناس پر فروش در استراتژی فروش شب یلدا

محصولات دارای نقص:

در شرایط عادی نیز محصولات دارای نقص همیشه با قیمت پایین تر به فروش می رسند. اما تقاضا برای آنها زیاد نیست. در شرایطی که بیشتر مردم با تفکر “ولی قیمتش خیلی خوب بود” به سراغ محصولات موجود در فروشگاه شما می آیند و قصد دارند با سرعت بالایی، بیشترین خرید را با کمترین قیمت ممکن انجام دهند. میزان تقاضا تفاوت دارد. حتی می توانید روش رفع نقص را نیز در کنار محصول ارائه دهید.

اجناس فصل پیش:

احتمالا برایتان پیش آمده که در حراج زمستانی یک فروشگاه پوشاک صندل های تابستانی با قیمت پایین دیده اید. شما هم اگر بخش انبار نرم افزار CRM تان را چک کنید احتمالا تعدادی از این اجناس فراموش شده را می یابید. آنها را در کنار یکدیگر و با نام هایی مانند “ست ویژه ی تابستانی” با قیمتی که نمی توان به آن نه گفت ارائه کنید. فروش محصولات سال گذشته در فصل خود این محصولات تا این حد راحت نخواهد بود!

البته باید اطلاعات و فروش ثبت شده ی کمپین حراج فصل سال گذشته تان در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود را با فروش کمپین یلدایتان مقایسه کنید. ممکن است در زمینه ی کاری شما شرایط متفاوت بوده یا فصل ها چندان تاثیرگذار نباشند. گزارش های لازم را از سی آر ام گرفته و بررسی کنید که آیا فروش محصولات خارج از فصل در این یلدا به نفع شماست یا خیر.

محصولات کوچک و ارزان:

لیست محصولات یا خدمات خود را در سی آر ام تان باز کنید. چند مورد با قیمت پایین می بینید؟ این محصولات یا خدمات علی رغم قیمت پایین تمام سودی که باید را به شما می رسانند. برای جبران سود بسیار پایین (یا حتی منفی) فروش سایر محصولات، از این موارد کوچک و ارزان استفاده کرده و آنها را بدون تخفیف ارائه دهید.

برای مثال، در صورتی که یک فروشگاه فیزیکی دارید، این محصولات را روی پیشخوان گذاشته و یادداشت هایی ترغیب کننده و شخصی سازی شده مانند “برای ورزشکاران”، “برای کسانی که فراموش کرده اید برایشان هدیه بخرید”، ” برای عزیزانتان هدیه شب یلدا بخرید ” و هر یاداشت دیگری که با محصولتان همخوانی دارد در کنار آنها قرار دهید. تمامی این ترفندها را می توانید در کمپین تبلیغاتی شب یلدا در فروشگاه آنلاین خود نیز پیاده کنید.

استراتژی فروش شب یلدا در خرید اجناس کوچک

ظاهر مهم است:

تمیز و مرتب بودن فروشگاه شما بسیار بیش از آن چه که می پندارید برای مشتری مهم است. قیمت پایین یک محصول از پشت شیشه ی باران خورده و خاک گرفته مشتریان زیادی را جذب نمی کند. تزییناتی مربوط به یلدا نیز داشته باشید. با رنگ های این شب نیز هماهنگ شوید. در مورد فروشگاه های آنلاین این کار بسیار آسان تر است.

چیزی که باید در تمام مسیر به یاد داشته باشید این است که مشتری ها باید سود ببرند تا حاضر به خرید از جای جدیدی شوند. در مقاله های جداگانه چگونگی راه اندازی کمپین تبلیغاتی شب یلدا را نیز توضیح خواهیم داد. ما در گروه نرم افزاری پارس ویتایگر، امیدواریم شب یلدایتان علاوه بر خوش بودن، پرسود نیز باشد.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه