تاثیر آمیخته ارتباطات بازاریابی

تاثیر آمیخته ارتباطات بازاریابی ( آمیخته تبلیغات )

قبلا در مورد آمیخته بازاریابی و تحلیل PESTEL در مقالات بازاریابی توضیحاتی دادیم که خواندن آن خالی از

قبلا در مورد آمیخته بازاریابی و تحلیل PESTEL در مقالات بازاریابی توضیحاتی دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست. تاثیر آمیخته ارتباطات بازاریابی کل یک کسب و کار شامل ترکیب خاصی از فروش شخصی، تبلیغات، روابط عمومی، ترویج فروش و هزینه های بازاریابی مستقیم است که شرکت برای پیگیری اهداف بازاریابی و تبلیغاتی خود استفاده می کند. آمیخته ارتباطات بازاریابی همچنین آمیخته تبلیغات نیز نامیده می شود. جزئیات پنج ابزار آمیخته تبلیغات به شرح زیر می باشد:

  • فروش شخصی

فروش شخصی توسط نیروی فروش شرکت در جهت تولید فروش و ایجاد ارتباط با مشتری قوی ارائه می شود.

  • تبلیغات

تبلیغات، ترویج و تبلیغ عمومی و نمایش افکار، محصولات، یا خدمات توسط حامیان شناخته شده و در ازای پرداخت مبلغی می باشد.

  • روابط عمومی

روابط عمومی با به دست آوردن تبلیغات مثبت، ایجاد تصویر همکاری فوق العاده، و متوقف کردن و بررسی داستان های ناخوشایند، شایعات و حوادث، ارتباطات عالی با مخاطبین مختلف شرکت ایجاد می کند.

  • تبلیغات فروش

تبلیغات فروش، محرک های کوتاه مدتی برای تبلیغ محصول و فروش کالا یا خدمات می باشند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
  • بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریانی است که جهت به دست آوردن پاسخ فوری و توسعه روابط مشتری پایدار با استفاده از ایمیل، تلفن، فاکس، ایمیل، اینترنت و سایر ابزارهای ارتباطی مستقیماً با مشتریان خاص، به دقت مورد هدف قرار گرفته شده اند.

هر دسته بندی شامل ابزارهای خاصی می باشد. به عنوان مثال، فروش شخصی شامل برنامه های تشویقی، معرفی محصول برای فروش و نمایشگاه های تجاری می باشد. تبلیغات شامل پخش، چاپ، تبلیغ در سطح شهر، اینترنت و سایر موارد می باشد. روابط عمومی شامل حمایت مالی، آزادی مطبوعات، و رویدادهای خاص می باشد. تبلیغات فروش شامل نمایش، نقطه خرید، تخفیفات، جایزه ها، کوپن ها، نمایش و معرفی و تبلیغات تخصصی می باشد. بازاریابی مستقیم شامل بازاریابی تلفنی، کاتالوگ ها، اینترنت، کیوسک و … می باشد.

تمام این موارد به سمت پیشرفت های اصول فنی پیش می رود- اکنون مردم می توانند از طریق محدوده وسیعی از رسانه ها شامل رادیو، روزنامه ها، تلویزیون، تلفن، موبایل ها، فاکس و اینترنت با هم در ارتباط باشند.

در حال حاضر، ارتباط به وسیله این ابزارهای تبلیغاتی خاص میسر می باشد. طراحی یک محصول، قیمت آن، شکل و رنگ بسته بندی آن و فروشگاه هایی که محصول را می فروشند- همگی مواردی را به خریداران مخابره می کنند.  به همین دلیل، آمیخته ارتباطات ( آمیخته تبلیغات ) اولین اقدام ارتباطی با یک شرکت می باشد. و کل آمیخته بازاریابی – تبلیغات، محصول، قیمت، و موقعیت- باید برای تاثیرگذارترین ارتباط با یکدیگر هماهنگ باشند.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه