نقش و تاثیر روابط عمومی

وظایف روابط عمومی و نقش آن در سازمان

در دو مقاله ( مدیریت ارتباط با مشتری و روابط عمومی و مقاله  ۳ عارضه روابط عمومی که نرم

در دو مقاله ( مدیریت ارتباط با مشتری و روابط عمومی و مقاله  ۳ عارضه روابط عمومی که نرم افزار CRM می تواند برطرف کند ) به نقش و تاثیرات مثبت  استفاده از نرم افزار CRM به عنوان یک نرم افزار روابط عمومی پرداختیم. روابط عمومی یک ابزار اصلی تبلیغات مردمی است. روابط عمومی با به دست آوردن تبلیغات مثبت، ایجاد تصویر همکاری فوق العاده، و متوقف کردن و بررسی داستان های ناخوشایند، شایعات و حوادث، ارتباطات عالی با مخاطبین مختلف شرکت ایجاد می کند و این تنها بخشی از وظایف روابط عمومی است.

روابط عمومی چیست؟

بطور کلی روابط عمومی با شهرت یک سازمان یا یک شرکت سر و کار دارد.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که کار روابط اجتماعی چیست؟ روابط اجتماعی، روابط سالمی را با سهامداران، رسانه، جامعه، سرمایه گذاران، تحلیل گران مالی و … شروع و حفظ میکند. نمایندگان روابط عمومی، به افراد و یا کسب و کارها کمک میکنند تا به یک شهرت مثبت در بین اجتماع دست پیدا کنند و این کار را بوسیله رسانه های سنتی، رسانه های اجتماعی، تعاملات حضوری و … انجام می دهد. هم چنین به افراد کمک میکنند تا مواقع بحران، که شهرت آن ها در خطر است، از اعتبار خود دفاع کنند.

روابط عمومی چیست و چه وظایفی دارد؟

یک گفته قدیمی است که می گوید: تبلیغات چیزی است که بابت آن هزینه پرداخت می کنید، اما شهرت چیزی است که بابت آن دعا میکنید.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

وظایف روابط عمومی چیست؟

وظیفه روابط عمومی، چیزی فراتر از موارد ذکر شده در بالاست. وظایف روابط عمومی در یک سازمان به شرح زیر می باشد:

روابط مطبوعاتی یا آژانس مطبوعاتی

اطلاعات جالبی را در رسانه های خبری ایجاد و قرار می دهد تا توجه عموم را به یک فرد، محصولات یا خدمات جلب کند.

تبلیغ محصول

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغ محصول برای اعلان عمومی جزئیات محصول می باشد و می تواند مثبت یا منفی باشد و این یکی از وظایف روابط عمومی است.

اقدامات عمومی

در اقدامات عمومی، یک شرکت باید روابط جامعه محلی و ملی را ایجاد و نگهداری کند.

تاثیر گذاری (لابی)

روابط عمومی در ایجاد و نگهداری روابط همکاری با مقامات دولتی و قانونگذاران جهت توجیح کردن قوانین و مقررات نقش دارد.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

ارتباط با سرمایه گذاران

دیگر وظیفه روابط عمومی ، حفظ ارتباط عالی با سهامداران، سرمایه گذاران و سایرین در جامعه مالی که پول خود را در کسب و کار شما سرمایه گذاری می کنند.

توسعه یکی از وظایف روابط عمومی

بخش روابط عمومی باید ارتباطات خوبی با سازمان های مردم نهاد، خیرین، یا اعضای سازمان های غیر انتفاعی داشته باشد تا پشتیبانی مالی و دواطلبانه ای به دست آورد.

روابط عمومی برای تبلیغ محصول، افراد، موقعیت، ایده ها، فعالیت ها، سازمان، و حتی ملیت ها استفاده می شود. ایالت نیویورک با ساخت فیلم ” نیویورک دوستت دارم” ذهنیت مردم را نسبت به خود تغییر داد و این کمپین تبلیغاتی میلیون ها توریست به نیویورک آورد.

نقش و تاثیر روابط عمومی

نقش و تاثیر روابط عمومی

نقش و تاثیر روابط عمومی

روابط عمومی تاثیر قدرتمندی بر روی آگاهی عمومی با صرف هزینه ای کمتر از تبلیغات دارد. تفاوت واضحی بین تبلیغات ( publicity ) و آگهی (  advertising ) وجود دارد. “تبلیغات” یک فرم چاپی رایگان است و تاثیر آن می تواند منفی یا مثبت باشد اما “آگهی” در یک فرم پولی می باشد و تاثیر مثبتی بر روی کالا یا خدمات دارد.

شرکت هزینه ای برای زمان یا فضا در رسانه اجتماعی پرداخت نمی کند. در عوض به تیمی پول می دهد تا اطلاعات مورد نیاز را توسعه و به گردش در بیاورند و رویدادها را مدیریت کنند. نتایج روابط عمومی گاهی اوقات می تواند جذاب باشد. انتشارات اسکولاستیک، از روابط عمومی برای تبدیل مقاله ساده یک کتاب جدید به یک رویداد بین المللی اصلی با یک بودجه محدود، استفاده کرد. انتشارات اسکولاستیک اسپانسر مهمانی های کوچک، بازی ها و مسابقات محلی شد تا اشتیاق مردم را نسبت به بخش پنجم سری هری پاتر افزایش دهد.

با وجود نقاط قوت بالقوه، روابط عمومی گاهی اوقات به دلیل استفاده محدود و پراکنده، به عنوان فرزند خوانده بازاریابی توصیف می شود. بخش روابط عمومی معمولاً در دفاتر مرکزی شرکت های بزرگ قرار گرفته اند و کارمندان آن با افراد مختلف، سهام داران، سایر کارمندان، قانون گذاران، مقامات عالی رتبه در ارتباط می باشند. شاغلین حیطه روابط عمومی شغل خود را به عنوان برقرار کننده ارتباط مشاهده می کنند. بر عکس، مدیران بازاریابی بیشتر در این مورد علاقمند می باشند که بدانند آگهی و روابط عمومی چگونه بر روی ایجاد برند تاثیر می گذارند.

روابط عمومی می توانند ابزاری برای ایجاد یک برند قدرتمند باشد. با این حال، موقعیت درحال تغییر می باشد. روابط عمومی، نقش ایجاد برند ضروری و فزاینده ای بازی می کند، با این وجود، روابط عمومی هنوز تنها بخش کوچکی از کل بودجه های بازاریابی بیشتر شرکت ها را دارد.  آگهی و روابط عمومی باید با یکدیگر کار کنند و برندهای محصولات و خدمات را ایجاد و حفظ نمایند.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:

ثبت دیدگاه