نرم افزار CRM برای داروخانه ها

نرم افزار CRM برای داروخانه

در مقالات: ” نرم افزار CRM برای دندان پزشکان ” ، ” نرم افزار CRM برای پزشکان و

در مقالات: ” نرم افزار CRM برای دندان پزشکان ” ، ” نرم افزار CRM برای پزشکان و پرستاران و مراکز درمانی ” و ” نرم افزار CRM برای اورژانس ” به کاربرد نرم افزار CRM در بخش های مختلف صنعت درمانی پرداختیم. در این مقاله امروز که به مناسبت روز داروساز آماده نمودیم کاربرد و تاثیرات نرم افزار CRM برای داروخانه ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۵ شهریور روز دارو ساز مبارک

 

چگونه CRM زمان انتظار را برای تحویل دارو در داروخانه کاهش می دهد؟

مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) نقش های بسیاری در برطرف کردن احتیاجات مشتری برای کسب و کار های صنایع مختلف ایفا می کند. استفاده از نرم افزار CRM برای داروخانه میزان عدم اطلاع از موجودی کالا در انبار (OOS) را کاهش می دهد. در OOS محصولات دارویی برای تامین نیاز مشتری در دسترس نیستند یا در انبار موجود نمی باشند. تاثیر OOS از دست دادن کسب و کار، و در نتیجه، کاهش درآمد داروخانه می باشد. نرم افزار CRM برای داروخانه می تواند زمان لازم برای آماده کردن یک نسخه را کاهش دهد و تا حد قابل توجهی درآمد ها را افزایش دهد. اگر هنوز با نرم افزار CRM آشنا نشده اید، پیشنهاد می کنم مقاله ” نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ ” را مطالعه نمایید.

روش CRM

CRM اینکار را چگونه انجام می دهد؟ نرم افزار CRM مشتری هدف را پشتیبانی می کند، انگیزه ها، فروش و پیشنهادات ویژه ای ارائه می دهد و درخواست های نسخه آغاز شده توسط مشتری را تکمیل می کند. بنابراین، قابلیت های نرم افزار CRM به داروخانه ها این امکان را می دهد تا رفتار مشتری و مسیرهای خرید را برای اطلاع از آنچه مشتری دوست دارد، دوست ندارد یا ترجیح می دهد، پیگیری کنند. به این ترتیب، داروخانه ها می توانند محصولات و خدمات خود را برای تحویل به موقع و توزیع کارآمد منابع تنظیم کنند و نیازهای مشتریان خود را با روش های بهتری مرتفع سازند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

استفاده از نرم افزار CRM برای داروخانه تا حد زیادی مشکلات ناشی از OOS (عدم موجودی یا در دسترس نبودن کالا) را مرتفع می سازد زیرا استفاده از پیشینه مشتری، نوع و مقدار داروهای موجود در داروخانه را تعیین می کند. به علاوه، نرم افزار CRM داروخانه این امکان را به داروخانه ها می دهد تا جهت پذیرش پیشنهادات محصولات و خدمات ارائه شده از سوی متصدیان و هماهنگ کردن این پیشنهادات با ترجیحات مشتریان بر اساس تحلیل ها، جمعیت شناسی ها و آمارها، بصورت استراتژیک و هدفمند کار کنند.

CRM در این مورد، توسط بازار هدایت می شود و آمیخته بازاریابی هدفمندی را فراهم می کند که پلی است بین اهداف و کالاهای داخل داروخانه و رضایت مشتری. برای داروخانه های مستقل و شلوغ، مدیریت خرید محصولات انبار شده طبق انگیزه های مشتریان و خریدهای تکراری و برنامه ریزی نشده ایجاد شده از سوی مشتریان، خشنودی و رضایت مشتری دائم را به دنبال دارد. برای داروخانه هایی که مانند سوپر مارکت می باشند، محصولات مبتنی بر انگیزه توسط سوپر مارکت انبار می شود؛ در نتیجه، انواع محصولات موجود در انبارهای داروخانه ها بر اساس استطاعت مالی مشتریان یا سبک زندگی مشتریان در مناطق جمعیتی که هزینه و انتخاب بر روی فروش تاثیر گذار می باشند، مدیریت می شوند.

CRM از تحلیل داده های مشتری برای تعیین نیازهای مشتری و فراهم کردن آنها، استفاده می کند. به عنوان مثال، نسخه ها معمولاً با حداکثر تعداد مجاز دارو برای عدم نیاز به تجدید نسخه نوشته می شود. نرم افزار CRM برای داروخانه از این اطلاعات و همچنین میزان تجویز، تاریخ تحویل و میزان مصرف دارو استفاده خواهد کرد تا تعیین کند چه محصولاتی را داروخانه باید برای بر طرف کردن نیازهای نسخه های پیش بینی شده، ذخیره کند.

خدمات مشتری در نرم افزار CRM برای داروخانه

روش دیگری که نرم افزار CRM برای داروخانه زمان انتظار برای تحویل دارو را در داروخانه ها کاهش می دهد، ارتقای خدمات مشتری می باشد تا بدین ترتیب داروخانه اطلاعات به روزی در مورد وضعیت محصولات و خدمات مشتری موردنیاز داشته باشد. با درنظر گرفتن خدمات رسانی به عنوان یک ابزار متمرکز و مرکزی برای در نظر گرفتن ملزومات، پاسخ ها و یادداشت ها، نرم افزار CRM داروخانه با دستیابی به موقع به اطلاعات زمان تحویل نسخه را برای مشتری کاهش می دهد.

CRM برای داروخانه ها

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

سوالاتی درباره بیمه و موضوعاتی مانند دسترسی به واکسن آنفولانزا یا تست رایگان فشار خون، همگی می توانند سوالات متداول یا پورتال مشتری بصورت خودکار در نرم افزار CRM از سوی کارمندان داروخانه پاسخ داده شوند. نرم افزار CRM داروخانه همچنین می تواند بصورت خودکار اطلاعات استفاده شده برای پاسخگویی به سوالات را بارگذاری کند. در این مورد، مشتری نباید منتظر اطلاعات بماند، داروخانه باید این سوالات و مکالمات را به عنوان داده های مشتری برای استفاده در آینده جمع آوری کند. ممکن است سوالات مشتری مربوطه با سفارشات نسخه مشتریان واقعی ارتباطی نداشته باشد،نرم افزار CRM برای داروخانه می تواند برای شناسایی معیار های کلیدی جهت رفع احتیاجات مشتری، داده های مشتری را بصورت پویایی با یکدیگر مرتبط سازند.

خلاصه

CRM ارزش بیشتری نسبت به هزینه های پیاده سازی خود دارد، نه تنها مدت زمان انتظار را کاهش می دهد، بلکه درآمد، فرصت های بازاریابی و پتانسیل فروش را افزایش می دهد. نرم افزار نرم افزار CRM همچنین گزارش ها، محاسبات، الگوریتم هایی ارائه می دهد و گردش کارها را برای پیگیری و اندازه گیری جامع پردازش می کند تا برند داروها و شهرت داروخانه ها را مدیریت کرده و وفاداری مشتری و ارتباط منسجم با مشتری را ایجاد کند.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه