نرم افزار CRM بانک

نرم افزار CRM برای بانک

یک استراتژی برنامه ریزی شده نرم افزار crm احتمال موفقیت شرکت در جلسات بازاریابی، فروش و اهداف تجربه

یک استراتژی برنامه ریزی شده نرم افزار crm احتمال موفقیت شرکت در جلسات بازاریابی، فروش و اهداف تجربه مشتری را افزایش خواهد داد. با این وجود، اگر شما یک شرکت خدمات مالی هستید، چندین نکته چالش برانگیز ویژه را باید برای پیاده سازی نرم افزار CRM خود در نظر بگیرید.

امروزه، در صنعت بانکداری و موسسات مالی، مشتری این اختیار را دارد که از میان گزینه های مختلف برای سرمایه گذاری، یک گزینه را انتخاب کند. در این میان وفاداری به نام تجاری، کمیاب و به احتمال زیاد به وام مسکن، وام قرض الحسنه و یا برخی از تعهدات قراردادی دیگر مرتبط هستند. با توجه به پیشرفت های اخیر نظام بانکی، نگهداری ارتباطات خدمات مالی با بیش از یک بانک یا موسسه مالی در میان مشتریان بسیار رایج است.

crm برای بانک

بخش خدمات مالی، مانند سایر بخش های کسب و کار، باید طرح های جدیدی برای ارتقای عملکرد در نظر بگیرد که منجر به حفظ مشتری و تغییر سرنخ به مشتری بالفعل می شوند. اطلاعاتی که عملکرد را تقویت می کنند باید مرتبط و قابل دسترس باشند و به سرعت در سیستم هایی استفاده شوند که خدمات مشتری عالی ارائه می دهند. این سیستم ها باید توانایی پیگیری، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل تعاملات مشتری را داشته باشند. این توضیح همان کارایی نرم افزار های CRM امروزی ست.

مزایای نرم افزار CRM برای بانکداری

نرم افزار CRM یک استراتژی کسب و کار دقیق برای بانکها بوده و به وسیله ارائه اطلاعات هدفمند، مرتبط و به موقعی که می توانند به مشتری ارزش دهند، به ایجاد ارزش برند و شناسایی و شناخت نیازهای مشتریان کمک می کند. نرم افزار های CRM ابزارهایی دارند که می توانند به وسیله پیگیری اطلاعات پویای مشتری، خدمات مناسب را دسته بندی و به موقع ارائه دهند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

این ابزارها به شما این امکان را می دهند تا ارتباطات قوی با مشتریان سود ده را ایجاد و پیگیری نمایید و محصولات و خدمات خاصی که می توانند به مشتریان سود برسانند را شناسایی نمایید. نتایج تمام فعالیت ها می توانند پیگیری و اندازه گیری شوند؛ داشبوردهای نرم افزار CRM به عنوان سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری کسب و کار عمل می کنند و بهترین مکان برای نمایش اندازه گیری ها و نتایج هستند.

نرم افزار سی آر ام به بانک ها کمک می کند علاوه بر بهبود بهره وری از تعاملاتشان با مشتری ها، این تعاملات را شخصی سازی کرده و حمایت محسوس تری از مشتری به عمل آورند. برای استفاده ی موفق از سی آرم ام، بانک ها باید خدمات خود را به سطح مشتریان رسانده، تا بتوانند به دقت چرخه حیات مشتری را مدیریت کنند. اهداف CRM عبارتند از: افزایش احتمال فروش متقابل، مدیریت بهتر سرنخ ها، پاسخ دهی بهتر به مشتری، و بهبود وفاداری مشتری.

بانک ها می توانند بهترین مشتریان خود را شناسایی، استراتژی های لازم برای حفظ آنها را پیاده سازی کرده و بیازمایند، و از تمام دارایی ها و روش های موجود بهترین استفاده را ببرند.

در زمینه ی سی آر ام، این دارایی ها و روش ها شامل تقسیم بندی مشتری، سودآوری، حفظ یا ریزش مشتری، استفاده از کانال های موجود، و تجزیه و تحلیل ریسک است. دانش به دست آمده از CRM کمک می کند بانک سودمندی حساب های شخصی را تخمین بزند. توجه داشته باشید که مشتریان بانک ها با سودآوری متمایز می شوند. بانک ها همچنین می توانند مدل های پیش بینی ریزش مشتری را برای حفظ بهترین مشتریان خود با شناسایی نشانه های نارضایتی و تمایل به تغییر بانک ایجاد کنند.

در تحقیقی در یونان در زمینه ی تاثیر نرم افزار سی آر ام برای بانک ها، محققان مشتریان را طبق تاریخچه ی تراکنش دسته بندی کردند. با این دسته بندی مشتری هایی که احتمال ریزش در آنها بسیار پایین و سوددهی آنها بالاست مشخص شده و تخصیص خدمات مخصوص به مشتریان وفادار به آنها آسان می شود.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

ویژگی دیگری که این دسته بندی دارد این است که بانک می تواند “مشتری نرمال” خود را شناسایی کند، یعنی متوسط تراکنش ها و کارهای بانکی را به دست آورده و بر اساس آن کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتریان را نیز تخمین بزند. همان طور که پیش تر اشاره شد، وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری بسیار متفاوت از سایر کسب و کار هاست. به همین نسبت پیش بینی ریزش مشتری از اهمیت بالاتری برخوردار است.

در ادامه به تفصیل به مزایای این نرم افزار برای بانک ها پرداخته، و مسائلی که نرم افزار CRM حل می کند را توضیح می دهیم.

مطالعه موردی: بانک ملت و CRM 

در تحقیقی که بر روی تاثيرمولفه هاي e-CRM یا مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتری برکيفيت روابط الکترونيک با مشتريان در مورد بانک ملت انجام شد، نتایج به دست آمده به این شرح بودند:

  1. استفاده از CRM الکترونیکی (مانند نرم افزار ها) باعث بهبود ارتباط کارکنان و مشتریان می شود.
  2. شناسایی، ارزیابی و اولویت بندی مشتریان در توسعه ارتباط با مشتری بسیار اهمیت دارد.
  3. تعامل بلندمت با مشتری، حفظ مشتری و رضایت او از مهم ترین نتایج مدیریت الکترونیک (با نرم افزار CRM) ارتباط با مشتری هستند.

چالش های حل شده در نرم افزار CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) که برای یک شرکت خدمات مالی پیاده سازی شده، می تواند سیستم های اطلاعاتی شرکت را در دسترس کاربران قرار دهد. بسیاری از شرکت های خدمات مالی خط مشی تجاری منحصر بفرد و جداگانه ای دارند که مکمل یکدیگر می باشند و به شرکت اجازه می دهند تا محدوده وسیعی از خدمات مالی و سرویس های مرتبط با واحد مالی را به مشتریان ارائه دهند.

در این وضعیت، اطلاعات نرم افزار CRM در زمان یکپارچه سازی با سایر سیستم های اطلاعاتی جهت پردازش داده ها و ارائه اطلاعات مرتبط و به موقع، به عنوان رکورد اصلی عمل می کنند و خدمات مناسبی در مورد فعالیت هایی مانند بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتری ارائه می دهند. ۳ چالشی که یک نرم افزار CRM می تواند برای بانک ها و موسسات مالی برطرف نماید به شرح زیر است:

  • توسعه تدریجی پروفایل های مشتری- مشتریان به بانک های خاصی وفادار نبوده و شرایط آنها پویا و متغیر است.
  • اتصال نقاط ارتباطی- پروفایل های مشتری، طرح های خدمات مشتری و بازاریابی می توانند برای شناسایی فرصت ها و ارائه نرخ های تبدیل با یکدیگر ترکیب شوند.
  • پاسخگویی مناسب – آیتم فعالیت ها ایجاد، تخصیص و پیگیری می شوند و نتایج اندازه گیری می شود.

در ویدیوی زیر، نحوه ی تعریف مخاطب (مشتری) و موارد قابل ذخیره در پروفایل را مشاهده می کنید.

در ادامه چالش هایی بیان شده است که چگونه قابلیت های CRM به بانک ها و موسسات مالی کمک می کند تا ارزش و حفظ مشتری عالی و مدیریت و تبدیل مشتری بالقوه و سرنخ ارائه دهند.

چالش ۱- توسعه تدریجی پروفایل های مشتری با نرم افزار CRM بانک

با نرم افزار CRM، رکورد های سرنخ جدید می توانند خودکار شوند، ذخیره شوند و برای اقدامات بیشتر توسط کارمندان و منابع ارجاع داده شوند. استراتژی ها و فرایندها برای مدیریت صفحات ورود اطلاعات و بازدیدکنندگان سایت می توانند به راحتی پیاده سازی شوند. نرم افزار CRM همچنین می تواند پروفایل های مشتری را رتبه بندی، ذخیره و به روز رسانی کند و رکوردهای سرنخ جدید را برای اقدامات بیشتر از سوی کارمندان بانک یا سایر فرایند ها و ماژول های CRM ایجاد نماید.

چالش ۲: اتصال نقاط ارتباطی در CRM بانکداری

ماژول های خدمات مشتری محور می توانند قابلیت های خدمات مشتری سنتی ارائه دهند که با ایجاد تصویر کاملی از کلیه تعاملات مشتریان ارتقاء یافته اند. ایجاد و مدیریت طرح های بازاریابی فردی یا همگانی و استراتژی های قیمت گذاری نیز کارآمد و سازمان یافته می شوند. بیشتر نرم افزارهای CRM شامل ابزارهای رسانه های اجتماعی هستند که به شما امکان پیگیری و پاسخگویی به موقع را می دهند.

چالش ۳: پاسخگویی مناسب در CRM بانکی

درگیر بودن و حل مشکلات مشتری الویت بالایی برای تمام صنایع خدماتی دارد. یک نرم افزار CRM می تواند با فراهم کردن اطلاعات پشتیبان تصمیم گیری به موقع و قراردادی، به کارمندان ارشد و سایر منابع کمک کند. با ارائه سطوح افزایش یافته خدمات مشتری، فرصت های جدید برای تبادلات می توانند شناسایی شوند.

یک نرم افزار CRM ابزار سازمانی عالی برای مرتفع کردن این ۳ چالش مشتری محور است که موسسات مالی با آن مواجه هستند. هنگامی که نرم افزار CRM در یک موسسه مالی پیاده سازی می شود، دو چالش رایج وجود دارد که باید رسیدگی شوند: نیازمندی های امنیتی و یکپارچه سازی با سایر سیستم های بانکداری.

نیازمندی های امنیت اطلاعات نرم افزار CRM برای بانک ها

امنیت اطلاعات و کنترل دسترسی برای بخش های بانکداری و مالی مهم می باشد. در برخی موارد، حساسیت به موقعیت جغرافیایی  اطلاعات نیز افزایش می یابد. برخی از نرم افزارهای CRM تنها مبتنی بر ابر هستند که احتمالاً مشکلاتی با محل ذخیره سازی داده ها ایجاد می کنند.

سایر نرم افزارهای CRM مانند نرم افزار پارس ویتایگر انتخاب محل ذخیره سازی را بر عهده مشتریان می گذارند. نرم افزار های CRM مدرن امنیت مبتنی بر نقش و کنترل دسترسی بسیار دقیقی ارائه می دهند. بسیاری از این نرم افزارها مانند نرم افزار پارس ویتایگر، می توانند خدمات کاربر پسند و راحتی را ارائه دهند. دسترسی و توانایی های کنترل امنیت سطح و نقش ها در نرم افزار CRM به راحتی امکان پذیر است.

یکپارچه سازی نرم افزار CRM بانک با سایر سیستم های بانکداری

یکپارچه سازی نرم افزار CRM با سایر سیستم های بانکداری یک وظیفه پیچیده می باشد. خوشبختانه، این امر به وسیله تجهیزات کامل و توانایی که ابزارها و روش های استاندارد شده ای ایجاد می کنند، کاملاً پشتیبانی می شود.

امروزه نرم افزارهای CRM مانند نرم افزار پارس ویتایگر هوشمند هستند و پلت فرم و ابزارهایی برای تجربه سفارشی سازی و یکپارچه سازی انواع مختلف سیستم ها (مانند SaaS، cloud، premise یا hybrid) به شما ارائه می دهند. امروزه، نرم افزار CRM به سرعت به شبکه ای از داده های مشتریان تبدیل شده است که بر روی پروفایل مشتری پویا، ارتقای بازاریابی، قابلیت های یکپارچه سازی و اندازه گیری متمرکز شده اند. بانک ها و موسسات مالی می توانند با استفاده از نرم افزار CRM تعامل و تبادل با مشتری را افزایش دهند.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:

ثبت دیدگاه