نرم افزار انبارداری چیست؟

بهترین نرم افزار انبارداری رایگان

نرم افزار انبارداری راه گشای کسب و کار شماست.  ما نیز در این مطلب لیست بهترین‌های نرم افزار

فهرست محتوا

نرم افزار انبارداری راه گشای کسب و کار شماست.  ما نیز در این مطلب لیست بهترین‌های نرم افزار انبارداری رایگان همراه به روش کار با آن‌ها را بیان کرده‌ایم؛ اما لازم به ذکر است که این ابزار ،تنها امور مربوط به انبار و انبارداری را می تواند انجام دهد.

هماهنگی با دیگر اعضا، تنظیم یادآور برای ارسال کالا، توضیحات مربوط به یک سفارش خاص، عمل به ترجیحات مشتری، یکپارچگی کارمندان تیم فروش با تیم انبارداری و… همگی از مواردی هستند که انجام آن ها با نرم افزار انبارداری و مواردی از این دست ممکن نیست.

اما با داشتن نرم افزاری جامع مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌توانید از قابلیت هایی فراتر از قابلیت های نرم افزار انبارداری استفاده کنید. نرم افزار CRM با ایجاد یکپارچگی بین اعضای تیم شما، باعث از بین بردن امور تکراری و افزایش سرعت عمل افراد می شود.

  • برای اطلاعات بیشتر از نرم افزار جامع سی آر ام بخوانید: CRM چیست؟

انبار داری چیست؟ مدیریت انبار داری

مهم ترین بخش هر سازمانی انبار آن است، زیرا عمده ترین دارایی آن ها یعنی کالا ها، قطعات، تجهیزات و مواد اولیه در آن قرار دارد. مدیران شرکت های بازرگانی، خدماتی و بخصوص شرکت های تولیدی که کالاهای دارای تاریخ مصرف دارند، می دانند که کنترل انبار، کار آسان و ارزانی نیست.

از اینرو تلاش می کنند به بهترین راهکارهای مدیریت انبار دست پیدا کنند. از طرف دیگر نرم افزار انبارداری باید بصورت یکپارچه با سیستم های دیگری همچون نرم افزار فروش، حسابداری، مدیریت ارتباط با مشتری و… استفاده شود تا علاوه بر تسریع امور، بهره وری کلی سازمان را افزایش دهد.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

از اطلاعات انبار نیز برای برنامه ریزی کارآمد تولید، فروش و بهبود منابع استفاده می شود. اینجاست که نیاز به اتوماسیون انبارداری یکپارچه احساس می شود. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با نرم افزار انبارداری آشنا شوید، انواع آن ها را بشناسید و در نهایت بهترین نرم افزار انبارداری را برای مدیریت انبار و موجودی خود انتخاب کنید.

نرم افزار مدیریت انبار

نرم افزار انبارداری یا مدیریت انبار چیست؟

سیستم انبارداری یا warehouse management system که مخفف (WMS) است، از سری نرم افزارهای اداری مهم است که به کنترل و مدیریت امور روزمره یک انبار کمک میکند. نرم افزار انبارداری، دریافت و تحویل کالا و اقلام را ثبت می کند، ارسال سفارشات را سازماندهی می کند و تامین مجدد موجودی را در زمان لازم مدیریت میکند. نرم افزار مدیریت انبار یا بطور مستقل مورد استفاده قرار می گیرد و یا بخشی از یک نرم افزار مانند CRM است.

نرم افزار انبارداری چیست؟

کاربرد نرم افزار انبارداری چیست؟

در ابتدا عملکرد نرم افزار های انبارداری بسیار ساده بود و اکثر افراد برای ثبت محل ذخیره سازی از آن استفاده می کردند. اما امروزه کارایی این نرم افزار گسترش یافته است. از ساده ترین عملکرد آن مانند انتخاب بهترین روش های بسته بندی و ارسال گرفته تا عملکرد های پیچیده مانند هماهنگی با باربری و حمل و نقل و مدیریت موجودی.

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

نرم افزار مدیریت انبار درصد خطا هنگام ارسال کالا را کاهش می دهد و به سازمان کمک می کند تا تکمیل سفارشات را با سرعت بیشتری انجام دهد، هم چنین می تواند ردیابی محصولات سفارش داده شده را بطور آنی برای شما انجام دهد.

کاربرد نرم افزار انبارداری چیست؟

چرا به نرم افزار انبارداری نیاز داریم؟

برای جلوگیری از سرقت از انبار، خطاها، حمل و نقل اشتباه، انقضاء مواد اولیه و… از نرم افزار انبارداری استفاده می کنیم.

یک نرم افزار انبارداری خوب، اطلاعات دقیق و بروز را در اختیار شما قرار می دهد و شناسایی اشکالات را سریع و آسان می کند و مهم تر از آن اطلاعات دیگری مانند برنامه ریزی، پیگیری بسته بندی و… را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید کسب و کار خود را با موفقیت، هدایت کنید.

نکات انتخاب بهترین نرم افزار انبارداری چیست؟

هنگام خرید نرم افزار انبارداری، گزینه های زیادی روبروی شما قرار دارند، اما شما باید نکته های مختلفی را در نظر بگیرید. ابتدا باید بدانید که هدف شما از پیاده سازی نرم افزار انبارداری چیست؟ یکی از مهم ترین علت های پیاده سازی این نرم افزار، پشتیبانی از رشد شرکت و  اهداف کسب و کار است.

هنگام مقایسه نرم افزارهای مختلف، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  1. بررسی عملکردها و امکانات مورد نیاز در نرم افزار
  2. نحوه آموزش
  3. پشتیبانی
  4. بستر و نیازمندی های اجرایی
  5. قیمت و هزینه های جانبی
  6. امکان اتصال به سایر نرم افزارها

دانلود نرم افزار انبارداری رایگان برای اندروید

کاربرد CRM برای انبارداری چیست؟

با رشد کسب و کارها، فرایندهای آنها هم پیچیده تر خواهد شد. برای مدیریت بخش های مختلف کسب و کارتان، به نرم افزار های مختلفی نیاز دارید. برای مثال، نرم افزار حسابداری برای امور مالی شرکت، نرم افزار انبارداری برای مدیریت انبار، سامانه پیامکی برای ارسال پیامک، نرم افزار مدیریت پروژه برای مدیریت پروژه های مختلف، نرم افزار اکسل برای ذخیره اطلاعات مشتریان، نرم افزار مدیریت کمپین برای بررسی کمپین های تبلیغاتی و سنجش روش های موثر، نرم افزار گارانتی و خدمات پس از فروش و غیره.

یکی از دلایلی که انجام امور ضروری کسب و کار برای افراد خسته کننده می شود، ثبت اطلاعات مشابه در چندین برنامه مختلف است.

بجای استفاده از چندین برنامه، از یک نرم افزار جامع استفاده کنید.

استفاده از انباداری CRM مزایای زیادی برای کسب و کار ها دارد و منجر به ساده سازی امور پیچیده و بهینه سازی کسب و کار می شود. در ادامه مزایای استفاده از اتوماسیون انبار در نرم افزار CRM پارس ویتایگر را بیان می کنیم.

مزایای استفاده از انبار داری CRM

استفاده از CRM برای انبارداری، مزایای بسیار دیگری دارد که در این قسمت به آنها اشاره کرده ایم:

1- افزایش دقت و بهره وری

با استفاده از CRM اطلاعات کاملی از وضعیت انبار و موجودی خود بدست می آورید. دسترسی به اطلاعات به روز درباره هر محصول یا بطور کلی از انبار به شما کمک می کند تا:

  • هزینه های انبارداری را کاهش دهید.
  • از ریسک های احتمالی مانند تاخیر در حمل و نقل مطلع شوید.
  • کارایی انبار را افزایش دهید.

2- ارتقا خدمات مشتری

استفاده از انبارداری CRM مزایا مشخصی را در اختیار شما قرار می دهد. شما زمان انتظار تامین کالا را کاهش می دهید که این امر موجب تسریع زنچیره تامین می شود و هم چنین می توانید کالاها را سریعا برای مشتری ارسال کنید و اطلاعات به روز درباره موجودی کالاها داشته باشید.

شرکت هایی که از ابزار مدیریت انبارداری نرم افزار CRM استفاده می کنند، آگاهی بیشتری از وضعیت کالاهای خود داشته و می توانند پاسخ دقیق تری به مشتری بدهند.

“نمی دانم” جواب خوشایندی برای مشتری است، بخصوص هنگامیکه درباره ارسال سفارش خود از شما سوال میپرسند!

با استفاده از انبارداری CRM به اطلاعات به روز دسترسی خواهید داشت. برای مثال: مشتری با سازمان شما تماس گرفته و درباره وضعیت سفارشات خود سوال دارد. در این شرایط، کارمندان شما بجای اتلاف وقت برای بررسی سیستم های مختلف و یا سوال از دیگر کارمندان، براحتی با بررسی CRM پاسخگوی سوال مشتری خواهد بود. تیم پشتیبانی شما، می تواند براحتی از CRM انبارداری برای پشتیبانی از مشتری استفاده کند. این اطلاعات شامل حمل و نقل، تاریخچه سفارشات، وضعیت مالی، قیمت گذاری، گارانتی و… می شود.

خودکارسازی و کاهش احتمال خطا در وارد کردن اطلاعات

قبلا، هنگامیکه انبارداری CRM بطور گسترده استفاده نمی شد، افراد بطور دستی امور گوناگون و البته زمان بر را انجام می دادند. هرچند امروزه با استفاده از انبارداری در CRM، کسب و کارها می توانند بهره وری خود را با استفاده از خودکار سازی فرآیندها افزایش دهند.

انبارداری در CRM، از ثبت اطلاعات تکراری جلوگیری می کند و هم چنین وارد کردن اطلاعات که امری خسته کننده و زمان بر است را از میان برمی دارد و احتمال خطاها را کاهش می دهد. با یک موجودی کالای آپدیت شده، همه اعضای تیم دسترسی مستقیم به اطلاعات به روز انبار دارند.

انبارداری در نرم افزار CRM پارس ویتایگر

انبارداری پارس ویتایگر

مدیریت تامین کنندگان و موجودی، ایجاد دفترچه قیمت، ایجاد فاکتور و پیش فاکتور، سفارش های فروش، سفارشات خرید و بروز رسانی خودکار در موجودی انبار و… از امکانات انبارداری CRM است.

انبارداری CRM همه اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات، مانند شماره سریال، تصاویر، توضیحات، قیمت ها، شماره انبار و غیره را ذخیره و پردازش می کند. با نرم افزار CRM شما میتوانید:

برای هر استراتژی قیمت گذاری، یک دفترچه قیمت ایجاد کنید

اگر می خواهید کالا ها را بر اساس نوع مشتریان یا دیگر موارد قیمت گذاری کنید، از دفترچه قیمت crm استفاده کنید تا مطمئن شوید افراد تیم شما قیمت صحیح را به مشتری اعلام می کنند.

فاکتور، پیش فاکتور و سفارش های خرید و فروش را سریعا ایجاد کنید

شما می توانید فاکتور، پیش فاکتور، سفارش های خرید و فروش را همراه لوگو و آدرس شرکت خود ایجاد کنید و آن ها را به سادگی تنها با یک کلیک برای مشتری ارسال کنید. نکته مهم در انبار داری CRM این است که کالاهای ثبت شده بطور خودکار از موجودی انبار کم می شوند.

حال از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کنیم:

تصور کنید که صاحب یک کسب و کار با انباری پر از کالا هستید. با CRM فرایند انبارداری شما اینگونه خواهد بود:

ابتدا، لیستی جامع از همه محصولات موجود در انبار خود به همراه یک تاریخچه اطلاعاتی همراه با عکس کالا ایجاد می کنید. با توجه به نوع محصولات، آن ها را در دسته بندی های مد نظر قرار می دهید. همچنین می توانید پکیج بندی های مختلف را با استفاده از CRM انجام دهید.

برای هر محصول، یک دفترچه قیمت ایجاد می کنید. البته در CRM امکان ثبت چندین دفترچه قیمت وجود دارد. تا هربار مجبور به ثبت دستی قیمت و یا جستجو در فاکتور های قبلی نباشید. نحوه پورسانت دهی به هر محصول را هم مشخص می کنید تا انجام امور راحت تر باشد.

پس از سفارش مشتری، سفارش ها در CRM شما ذخیره می شود و می توانید در هر لحظه آن را پیگیری کنید. تحت این شرایط با استفاده از نرم افزار CRM، یکپارچگی بین تیم انبارداری و تیم فروش بوجود می آید و خواسته های مشتری را لحاظ می کند.

بلافاصله می توانید برای مشتری یک پرونده کالا ایجاد کنید و تاریخ شروع گارانتی، پشتیبانی و دیگر اطلاعات مورد نیاز را برای او ثبت کنید.

در نهایت می توانید از همه اطلاعات ثبت شده خروجی و یا گزارشات دقیق و لحظه ای بگیرید.

البته امکانات CRM برای انبارداری بسیار گسترده است و محدود به موارد بالا نیست.

CRM برای انبارداری

نرم افزار CRM پارس ویتایگر در بخش های مدیریت دفترچه های قیمت، مدیریت تامین کنندگان، مدیریت پرونده های کالا برای تشخیص اصالت کالا و حتی به عنوان نرم افزار مدیریت سفارشات خرید، به شما کمک میکند.

برخی از امکانات انبارداری پارس ویتایگر را برای شما نوشته ایم:

  • امکان مشاهده تاریخچه بروز رسانی ها و فعالیت های انجام شده
  • انتخاب تامین کننده مرتبط با هر سفارش و کالا
  • ایجاد کد رهگیری مرتبط با سفارش
  • امکان درج قیمت های متنوع برای هر محصول، سرویس و مشتری بطور جداگانه
  • امکان مشاهده مشتریانی که کالا یا محصولی را سفارش داده اند
  • امکان سفارشی سازی فرم های مرتبط با سفارش و فرم های مرتبط با تامین کنندگان
  • امکان ثبت ایمیل های ارسالی و دریافتی در پرونده مشتری
  • کدینگ کالا، صدور بارکد، QR کد و یا اسناد مرتبط با انبار مانند برگه ورود و خروج
  • امکان ارجاع سفارش ها به بخش های دیگر جهت تاییدیه و غیره

همچنین درباره مزایای استفاده از بخش انبارداری در نرم افزار CRM بخوانید:

دانلود رایگان نرم افزار انبارداری

پارس ویتایگر نسخه بومی سازی شده به همراه امکانات بیشتر یک نرم افزار متن باز، به نام ویتایگر است. با تکمیل فرم زیر، می توانید ویتایگر را بصورت رایگان به همراه راهنمای نصب دانلود کنید.

از عمده امکانات ویتایگر می توان به:

  • مدیریت محصولات و انبارداری
  • اتوماسیون بازاریابی و فروش
  • اتوماسیون پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • اتوماسیون گردش کار
  • گزارش ساز پیشرفته و…
  • Hidden

معرفی چند نرم افزار انبارداری محبوب

انبارداری یکی از اصلی ترین فرایند ها در کسب و کار است. به همین منظور شرکت های متعددی اقدام به توسعه نرم افزارهایی برای تسهیل امور انبارداری و انبارگردانی کرده اند. در ادامه برخی از نرم افزار های انبارداری را به شما معرفی کرده ایم.

نرم افزار انبارداری فرداد

نرم افزار انبارداری فرداد

این نرم افزار، توسط گروه نرم افزاری فرداد تولید شده است. در ادامه به بررسی ویژگی های مهم این نرم افزار پرداخته ایم:

عمده ترین عملکرد های نرم افزار: 

  • امکان ثبت رسید انبار جهت ثبت کالاهای خریداری شده موجود در انبار
  • امکان تخصیص کالا به انبار های مجزا
  • تعریف واحد اندازه گیری کالاها مانند متر، کیلوگرم، بسته، کارتن و…
  • تعریف کالاهای موجود در انبار و خدمات مورد نیاز شرکت

آموزش: رایگان بصورت ویدئو/ اینترنتی/ حضوری

نحوه پشتیبانی: تلفنی/ اینترنتی/ در محل شرکت/ در محل مشتری

بستر اجرایی: ویندوز

امکان اتصال به دیگر سرویس ها: ممکن نیست

قیمت: از 23,000,000 ریال

نرم افزار انبارداری رادیکال

نرم افزار انبارداری رادیکال

این نرم افزار، توسط گروه داده پردازی رایان پرسیس تولید شده است. در ادامه به بررسی ویژگی های مهم این نرم افزار پرداخته ایم:

عمده ترین عملکرد های نرم افزار:

  • انبار گردانی
  • مدیریت کالاها
  • معرفی کدینگ کالا
  • ثبت و صدور بارنامه
  • دسترسی به اطلاعات در هر لحظه

آموزش: 6 ساعت رایگان (بصورت حضوری/اینترنتی/ویدئو/ help)

نحوه پشتیبانی: رایگان – 6 ماهه (بصورت تلفنی/ اینترنتی/ در محل مشتری/ در محل شرکت)

امکان اتصال به دیگر سرویس ها: ممکن است

بستر اجرایی: ویندوز/ اندروید/ IOS

قیمت:از 12,950,000 ریال

نرم افزار رادیکال

لیست نرم افزارهای انبارداری رایگان

نرم افزارهای انبارداری مختلفی وجود دارد که به طور رایگان در خدمت شما قرار داده شده اند و با استفاده از آن ها می توانید مدیریت انبار خود را بدست بگیرید. در ادامه لیستی از نرم افزارهای انبارداری رایگان را برای شما آماده کرده ایم:

نرم افزار مدیریت انبارداری رایگان

  • نرم افزار انبارداری عارف رایانه
  • نرم افزار انبارداری Inventory plus
  • نرم افزار انبارداری ابرستان
  • نرم افزار انبارداری کاکتوس
  • نرم افزار انبارداری پارتوس داده ورز
  • آرین سیستم
  • راهکار سافت

نرم افزارهای انبارداری موبایل

نرم افزار های انبارداری برای سهولت و خودکار سازی امور انبارداری و انبارگردانی شما مورد استفاده قرار می گیرند. با قابلیت استفاده از این نرم افزار از طریق موبایل، دسترسی شما راحت تر خواهد شد. هرچند اکثر نرم افزار های انبارداری، برای ویندوز طراحی شده اند اما برخی از آن ها قابلیت اجرا بروی اندروید و ios را دارند و می توانید آن ها را بروی موبایل خود اجرا کنید. در ادامه برخی از نرم افزارهای موبایل انبارداری را برای شما نوشته ایم:

  • نرم افزار انبارداری رادیکال (اندروید و IOS)
  • نرم افزار انبارداری قیاس
  • نرم افزار انبارداری دیدگاه

دانلود نرم افزار انبارداری رایگان برای اندروید

بهترین اپلیکیشن انبارداری اندروید را با این تعریف انتخاب کنید که اگر شغل متغیر از نظر مکانی دارید یا به هر نحوی کالایی یا خدماتی را بدون محدودیت‌های مکان به مشتریان عرضه می‌کنید؛ گوشی موبایل بهترین دستگاه برای دیتای کسب و کار شماست.

فواید دانلود نرم افزار انبارداری رایگان برای اندروید به علت در دسترس‌تر بودن، بیشتر مورد توجه است. در هر زمان و مکانی که نیاز داشتید با بهترین اپلیکیشن انبارداری اندروید، بدون احتیاج به قلم کاغذ فاکتورهای فروش با روش محاسبه ی قیمت دلخواه تولید کنید و پای آن امضاء خود را بزنید.

چند نمونه از برترین نرم افزارهای انبارداری رایگان را به شما معرفی کردیم. اما در نهایت با توجه به توضیحات پاراگراف بعدی، جهت دانلود نرم افزار انبارداری رایگان برای اندروید، اپلیکیشن CRM با قابلیت نصب بر گوشی، به عنوان بهترین اپلیکیشن انبارداری اندروید به شما توصیه می‌شود. موبایل CRM پارس ویتایگر، دمو رایگان برای انتخاب بهتر به شما عرضه می‌کند.

بهترین نرم افزار انبارداری ایرانی

با استفاه از امکانات مختلف نرم افزار CRM مانند ابزار انبارداری، همه امور شما به راحتی انجام می شود. این سهولت به دلیل یکپارچگی بین اعضای تیم است. اطلاعات منسجمی که در دسترس همه اعضای تیم قرار می گیرد، منجر به ثبت دقیق اطلاعات، پیگیری دقیق سفارش ها، ارسال دقیق کالاها و همه امور دیگری که به آن نیار دارید می شود.

اما باید این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از نرم افزار های انبارداری بطور مستقل از CRM، برای برخی از کسب و کارها ضروری است و با انتخاب نرم افزار انبارداری متناسب با کسب و کارتان و ادغام آن با نرم افزار CRM می توانید بیشترین استفاده را از این دو نرم افزار ببرید.

چرا بجای استفاده از چندین نرم افزار، از یک نرم افزار استفاده نکنید؟

 

 

 

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:
    1. نویسنده:

ثبت دیدگاه