برندینگ و مدیریت ارتباط با مشتری - CRM

اهمیت برندینگ CRM در موفقیت یک کسب و کار

سهم نسبی برندینگ CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) برندینگ CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

سهم نسبی برندینگ CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری )

برندینگ CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ) می تواند مهم ترین وجه تمایزی باشد که مدیران باید برای بخش بندی بازار در نظر بگیرند. گروه هدف برای هر برند تمایز مهم بین مشتریان بالقوه و بالفعل می باشد. زیرا این دو گروه نقش های بسیار متفاوتی در برنامه های برندسازی یک کسب و کار بر عهده دارند.

مراحل افزایش سهم بازار و نقش CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری )

دو فعالیت استراتژیک وسیع که در افزایش سهم بازار یک برند درگیر می باشند، افزایش درآمدها و از دست ندادن درآمدهایی است که برند تاکنون به دست آورده است.
در صورتی که یک برند رشد سهم بازار خود را حفظ نکند، ایجاد علاقه مندی برای آن برند هرگز درآمدش را افزایش نخواهد داد. علاوه بر این، در صورتی که یک برند مشتریان بیشتری از دست بدهد، هرگز سهم بازار وی رشد نخواهد کرد. پس درآمد تنها با برنده شدن و رشد سهم بازار افزایش می یابد. در اینجاست که برندینگ CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) وارد عمل می شود.
دو روش جامع برای افزایش درآمد وجود دارد:

  • تبدیل تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
  • تشویق کردن مشتریان فعلی به استفاده بیشتر از محصولات یا خدمات برند

به علاوه در حال حاضر، دو روش جامع برای از دست ندادن درآمد برند وجود دارد. پیشگیری از نا امید شدن مشتری در زمان تجربه محصولات یا خدمات برند و همچنین در تمام تجربه هایی که مشتری با این برند داشته است. اولین تابع استراتژیک تبدیل تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است ، که کار بسیار سختی می باشد. زیرا این تابع باید بر دو مانع بزرگ غلبه کند؛ مشتریان بالقوه در حال حاضر درگیر استفاده از محصولات یا خدمات یکی از رقباء می باشند و در نتیجه علاقه کمی به ارتباط داشتن با یک برند جدید دارند.

پول را به من نشان دهید

تابع تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل در درجه اول بر روی افراد متمرکز شده است. پول این افراد هنوز به درآمد برند شما تبدیل نشده است. درنتیجه، این تابع مهمترین تابع برای افزایش سهم بازار برند می باشد. پس باید برند خود را به مشتریان بالقوه یادآوری کرده و اهمیت آنرا نشان دهید. اغلب این کار بر عهده  CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) می باشد و تنها تعداد بسیار اندکی با برندینگ CRM کار کرده اند.
آنها باید نسبت به برند شما علاقه مند شوند، برند شما را بخواهند، و آن را به رقبای شما ترجیح دهند. در نهایت، آنها باید آماده خرید برند شما شوند، و بدین ترتیب پول آنها به درآمد شما تبدیل می شود.
یکی دیگر از توابع استراتژیک برای افزایش استفاده مشتریان کنونی و پیشگیری از نا امید کردن آنها استفاده می شود. می توانید این کار را از طریق تعامل مشتریان با محصولات یا خدمات برند انجام دهید، این کار نسبتاٌ راحتر می باشد.زیرا مشتریان فعلی در حال حاضر با برند در ارتباط می باشند و در نتیجه درجه پذیرش بالاتری نسبت به برند دارند.
در واقع، با ظهور رسانه های ارتباطی متعدد، به راحتی میتوانید نام تک تک مشتریان را به خاطر بسپارید. شما موقعیت جغرافیایی، ترجیحات  تماس آنها، اطلاعات آماری، و ارزش های روانشناسی؛ علاقه مندی ها و سایر ترجیحات را می شناسید.

تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار

به اولین تابع استراتژیک برگردید، که تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می باشد. مدیران باید مشتریان بالقوه ای که نسبت به یک برند بی علاقه می باشند و نمی خواهند ارتباطی با آن برند داشته باشند را تبدیل کنند.
این چالش تجاری بسیار مشکل شامل پاسخ گویی به دو سوال بازاریابی اصلی می باشد، چه و چگونه. “چه” از طریق برندینگ پاسخ داده می شود. و “چگونه” از طریق استفاده از تاکتیک های بازاریابی و سایر رسانه ها و فعالیت های بازاریابی و ارتباطی که توسط نرم افزار CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) پاسخ داده می شود.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟ استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

برندینگ CRM و بازاریابی- مزایا: برند فراتر از انتظار می رود

برندینگ یک مزیت بسیار مهم می باشد. زیرا شامل مجموعه مفاهیم و سیگنال هایی است که با چالش روبه رو شدن با بزرگترین موانع مواجهه می باشند. این چالش ها ناشی از بی میلی ها، ترجیحات و عادت های بین برند (محصولات و خدمات آن) و مشتریان بالقوه می باشند که از قبل به وجود آمده اند.
برندینگ CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) با قرار دادن مبنایی برای محصولات و خدمات به “چه” جواب می دهند. یک مبنا بر چه اساسی بنا شده است؟  پاسخ به این سوال مبدایی برای تمام فعالیت های بازاریابی می باشد. برندینگ وعده می دهد که محصولات و خدمات برای زندگی مشتریان بالقوه مهم می باشند، در نتیجه محصولات و خدمات معنای بیشتری پیدا می کنند.
منظور از “چگونه” ضوابط و رسانه های فروش، تبلیغات، آگهی های فروش، توزیع، قیمت گذاری، خرید و فروش، بسته بندی و … می باشد. پس باید برند را به مشتری بالقوه ارائه دهید به طوریکه بتوانید بی علاقگی ها و ممارست ها را از بین ببرید.

CRM را برای افزایش سهم بازار تنها نگذارید

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) باید حداقل در زمانی که تاکتیک های برندینگ و بازاریابی موانع را بر طرف می کنند، به تمام “چگونه “های مرتبط با نگهداری و ارتقاء ارتباط با مشتری پاسخ دهد. CRM باید برای برند محکم و استوار بماند، باید به عنوان مجموعه ای از وعده های خود شناسی، انتظارات و ترجیحات با مشتری همراه شود.
تنها به عنوان توابع فروشی که قبلا ذکر شده اند؛ بازاریابی و ارتباطات باید برند را از طریق رسانه و موقعیت ها ارائه دهند، برندینگ CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) از طریق ارتباطات حضوری و سایر تعاملات به درستی به مشتریان ارائه شده و از آن محافظت می شود. در نظر داشته باشید که CRM همچنین غیرمستقیم به افزایش درآمد و سهم بازار کمک می کند. به وسیله تحقق وعده های ارائه شده به مشتری از طریق تجارب، می توانید مشتری را تا حدی راضی و خوشحال کنید، در نتیجه این وضایت، او تلاش کرده و شما را به سایرین پیشنهاد می دهد. وارد کردن برند در CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) می تواند در جهت افزایش سهم بازار برند نقش بسزایی داشته باشد.

مدیریت برند به خلاقیت نیاز دارد

عواملی که در ارتباط موجود با مشتری درگیر می باشند به شرح زیر می باشند:

  • سهولت در بازکردن بسته ها
  • سهولت استفاده از محصول
  • کارایی محصول
  • پیام های دریافت شده توسط مشتری
  • تجارب مشتری
  • کارمندان بخش خدمات مشتری
  • کارمندان حسابداری و مدیریت
  • کارکنان کنترل اعتبار
  • کارکنان وصول و جمع آوری دریافت ها و پرداخت ها
  • سایر رسانه های مرتبط با لوگوی برند

در پایان همواره در نظر داشته باشید نه تنها باید از تاثیرات منفی جلوگیری کنید بلکه ارتباطات برند باید تمام وعده های خودشناسی، انتظارات و عملکردهایی که برند از قبل داده است را برآورده سازد و با اعمال و استفاده از نرم افزار های CRM به وفادارسازی مشتریان و برندینگ کسب و کار خود کمک کند.

برای مشاهده دموی نرم افزار crm پارس ویتایگر کلیک کنید

وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید. دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید: استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان

ثبت دیدگاه